کد خبر : 529762

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۸/۱۷ زمان : ۰:۰۱

در یک خونریزی ساده بینی، چه کنیم؟

دکتر اکبر بیات با بیان این مطالب می‌افزاید: از آنجایی که ۹۰ درصد خونریزی‌های بینی در قسمت جلوی بینی اتفاق می‌افتد، با دو انگشت قسمت نرم جلوی بینی را به مدت ۱۰ دقیقه نگه دارید. در این وضعیت نیاز نیست سرتان را به سمت بالا بگیرید زیرا باعث می‌شود که خون به پشت حلق رسیده […]

دکتر اکبر بیات با بیان این مطالب می‌افزاید: از آنجایی که ۹۰ درصد خونریزی‌های بینی در قسمت جلوی بینی اتفاق می‌افتد، با دو انگشت قسمت نرم جلوی بینی را به مدت ۱۰ دقیقه نگه دارید. در این وضعیت نیاز نیست سرتان را به سمت بالا بگیرید زیرا باعث می‌شود که خون به پشت حلق رسیده و مزه خون به ایجاد حالت تهوع و به دنبال آن افزایش خونریزی منجر شود.

افرادی که از آسپیرین و داروهای ضد انعقاد یا رقیق‌کننده خون استفاده می‌کنند، نسبت به دیگران خونریزی بیشتری خواهند داشت، بنابراین توصیه می‌شود آنها به مدت ۱۵ دقیقه بینی خود را نگه دارند.

این متخصص گوش و حلق و بینی توصیه می‌کند: درگام بعدی توصیه می‌شود، در هنگام خونریزی بینی بنشینید زیرا در حالت ایستاده احتمال ضعف و یا افتادن وجود دارد. در این مدت از دراز کشیدن نیز بپرهیزید زیرا می‌تواند خونریزی را بیشتر کند.

وی در خاتمه می‌گوید: بعد از هر خونریزی بینی حداقل به مدت یک هفته بینی را با سرم فیزیولوژیک (روزانه ۳ تا ۴ بار) شست‌و‌شو دهید. البته به یاد داشته باشید، اگر خونریزی بینی بیشتر از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه طول کشید یا از همان ابتدا شدید بود بهتر است سریعاً به پزشک مراجعه شود.

ارسال دیدگاه