کد خبر : 527606

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۱۳ زمان : ۸:۰۰

درباره حس استقلال نوجوانان چه می‌دانید؟

به گزارش مجله اینترنتی تازه‌های جهان ، سارا جواهرچی کارشناس خانواده، اظهار کرد: با توجه به سن نوجوانی و جوانی، توجه والدین به آن‌ها در این سن از اهمیت بالایی برخوردار بوده ولی باید در نظر داشت که حفظ استقلال آن‌ها تا حدی نیز ضرورت دارد. وی در ادامه گفت: علاقه نوجوانان به داشتن خانه […]

به گزارش مجله اینترنتی تازه‌های جهان ، سارا جواهرچی کارشناس خانواده، اظهار کرد: با توجه به سن نوجوانی و جوانی، توجه والدین به آن‌ها در این سن از اهمیت بالایی برخوردار بوده ولی باید در نظر داشت که حفظ استقلال آن‌ها تا حدی نیز ضرورت دارد.
وی در ادامه گفت: علاقه نوجوانان به داشتن خانه مجردی یکی از موارد ابراز استقلال آن‌ها بوده که باید با مدیریت والدین به شیوه صحیح هدایت شود.
این کارشناس تصریح کرد: صحبت‌کردن والدین بصورت دوستانه با حفظ احترام متقابل و بدون پیش‌قضاوت با نوجوان خود و پرسیدن از علت تصمیم و برنامه‌های آینده وی اولین گام در برخورد با این موضوع بوده و یا حتی اگر در میان بزرگان فامیل یا مشاور امینی که نوجوان به او اطمینان دارد فرصت گفت‌و‌گو دهید تا دلایل خود را ازین تصمیم بازگو کند.
جواهرچی در پایان افزود: پس از اتمام بحث و بررسی جوانب و سنجیدن ملاک‌های وی برای این اقدام در صورت موافقت یکی از واحدهای ساختمان خود یا حتی‌المقدور مکانی نزدیک به والدین را برای این کار انتخاب و بهتر است این تنهایی در نزدیکی و زیرنظر والدین اتفاق بیافتد.
.
نوجوان1 درباره حس استقلال نوجوانان چه می‌دانید؟

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال دیدگاه