کد خبر : 23984

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۲۹ زمان : ۷:۰۰

دانستنی های بیماری ایدز

توجه : این مطلب در اردیبهشت ۱۳۸۲ نگارش شده است. ایدز کجاست؟ مادر بزرگ فکر می‌کند بیماری ایدز برای ما نیست. فکر می‌ک‌ند فقط موطلایی‌ها و چشم‌ آبی ها بیماری ایدز می‌گیرند. مردمانی در آن سوی آب. آنها که از کشور ما خیلی دورند. اما من خودم توی روزنامه ایران خوانده ام که توی ایران […]

توجه : این مطلب در اردیبهشت ۱۳۸۲ نگارش شده است.

ایدز کجاست؟

مادر بزرگ فکر می‌کند بیماری ایدز برای ما نیست. فکر می‌ک‌ند فقط موطلایی‌ها و چشم‌ آبی ها بیماری ایدز می‌گیرند. مردمانی در آن سوی آب. آنها که از کشور ما خیلی دورند. اما من خودم توی روزنامه ایران خوانده ام که توی ایران از سال ۱۳۶۶ تا آخر شهریور ۱۳۸۱ فهمیده اند که ۴۲۳۷ نفر به بیماری ایدز مبتلا هستند. تازه خودم توی همان مطلب خوانده ام که این آمار واقعی نیست، چراکه بیماری ایدز بیشتر شکل پنهان به خود گرفته است. این بیماری مثل یک کوه یخی است که بخش بزرگی از آن زیر آب فرو رفته است. این بیماری عفونی ویروسی تا به حال جان ۳ میلیون نفر را در سرتاسر دنیا گرفته است و امروزه حدود ۱۰۰ میلیون نفر در دنیا به آن مبتلا هستند.

 

علائم بیماری ایدز

کسانی که به ویروس بیماری ایدز آلوده می‌شوند، ممکن است حتی تا ده سال با نشانه های این بیماری روبرو نشوند. در این دوره که ویروس در بدن فرد آلوده به حالت نهفته به سر می‌برد، فرد می‌تواند ویروس را به دیگران منتقل کند.

شاید بپرسید که آیا این ویروس را می‌توان در آزمایشگاهها تشخیص داد؟ پاسخ آن است که بله، می‌شود. اما این وروس تا سه ماه بعد از آلودگی در خون قابل تشخیص نیست. در این صورت همه خونهای اهدایی و فراورده های خونی، اگر هم از جهت آلودگی به ویروس ایدز آزمایش شوند، باز هم امکان انتقال این ویروس ار زاه انتقال خون منتفی نیست.

ارسال دیدگاه