کد خبر : 493441

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۲۹ زمان : ۱:۰۰

داروی جدید سرطان هیجان انگیز توصیف شد

یک داروی جدید سرطان که آزمایشی است در مورد طیف گوناگونی از سرطان نتایج چشمگیری به بار آورده است. مصرف این داروی جدید سرطان (۲C4 ) برای کلیه بیمارانی که به سرطان پیشرفته سینه، ریه، تخمدان، روده بزرگ (کولون)، لوزالمعده و بافت‌های پیوندی مبتلا بودند نتایج مثبت به بار آورد. این داروی جدید سرطان که […]

یک داروی جدید سرطان که آزمایشی است در مورد طیف گوناگونی از سرطان نتایج چشمگیری به بار آورده است. مصرف این داروی جدید سرطان (۲C4 ) برای کلیه بیمارانی که به سرطان پیشرفته سینه، ریه، تخمدان، روده بزرگ (کولون)، لوزالمعده و بافت‌های پیوندی مبتلا بودند نتایج مثبت به بار آورد.

این داروی جدید سرطان که نام تجاری آن «آمنی تارگ» است شامل پروتئینی به نام پادتن مونوکلونال است که باعث تقویت سیستم دفاعی بدن می شود. دانشمندان از این جهت خوشحال هستند که این دارو در مرحله اول آزمایش نتایج چشمگیری داده است.

دکتر دیوید آگوس رئیس گروه پژوهش گفت: « جالب اینجاست که این دارو به طور مؤثر حجم چندین نوع غده سزطانی کاملاً متفاوت را در مراحل اولیه آزمایش کاهش داد.»

در جریان این مطالعه داروی آمنی تارگ هر سه هفته یکبار به ۲۱ بیمار مبتلا به سرطان های پیشرفته تزریق شد. در مجموع ۱۹ بیمار حداقل دو دوره معالجه را تکمیل کردند. دو بیمار نیز به علت پیشرفت بیماری در آغاز معالجه جان باختند.

محققان در یافتند که حجم غدد سرطانی ۴۲ درصد بیمارانی که با این داروی جدید سرطان معالجه شدند به میزان ۵۰ درصد کاهش یافت یا رشد آن برای یک دوره معین متوقف شد. سه بیمار نیز که به ترتیب به سرطان تخمدان، پروستات، و لوزالمعده مبتلا بودند به طور نسبی بهبود یافتند.

بیماران مبتلا به سرطان تخمدان و لوزالمعده همچنان در بهبود نسبی به سر می‌برند و اکنون بیش از یک سال است آمنی تارگ را مصرف می‌کنند.

پنج بیمار دیگر نیز که به سرطان های پروستات، ریه، و تخمدان مبتلا بودند در پی دو دوره معالجه حداقل برای سه ماه وارد وضعیت پایدار شدند به طوری که بیماری آنها پیشرفت نکرد.

ارسال دیدگاه