کد خبر : 525727

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۱۲ زمان : ۸:۲۰

خواص انار ، برگ انار ، ریشه انار

به گزارش مجله اینترنتی تازه‌های جهان ، انار داروی مقوی قلب است و برای التهاب معده و جلوگیری از درد دل نافع است. آب انار شربتی خنک‌کننده و به هنگام اسهال تشنگی را برطرف می‌کند و در درمان اسهال ساده و اسهال خونی و التهاب کم‌خونی، یرقان، فشار خون، بواسیر و درد مفاصل و تسکین […]

به گزارش مجله اینترنتی تازه‌های جهان ، انار داروی مقوی قلب است و برای التهاب معده و جلوگیری از درد دل نافع است. آب انار شربتی خنک‌کننده و به هنگام اسهال تشنگی را برطرف می‌کند و در درمان اسهال ساده و اسهال خونی و التهاب کم‌خونی، یرقان، فشار خون، بواسیر و درد مفاصل و تسکین سرفه و خارش نیز مفید است و اگر با عسل خورده شود، صفرا را کم می‌کند و در بسیاری از ناراحتی‌هایی که با روش هومیوپاتی معالجه می‌شوند، میوه انار تجویز می‌شود.

 خواص انار ، برگ انار ، ریشه انار

جوشانده پوست ریشه انار که شامل ماده قلیایی پلاتریرین و جوهر مازو است و دارویی بسیار مؤثر برای دفع کرم‌ها از جمله کرم روده است، ارزش انرژی‌زایی میوه انار ۶۵ درصد است. آب انار به سادگی هضم می‌شود و شامل ۱۵% مواد قندی است که منبعی سرشار از سدیم است و نیز شامل مقدار زیادی ویتامین‌های ئی، سی، بی، و آ و همچنین کلسیم و فسفر و آهن و قند است و پروتئین و چربی آن بسیار اندک است.

برای تسکین گوش درد آب انار ترش را جوشانده و با کمی عسل مخلوط کنید و در اطراف گوش بمالید. انار شیرین باعث چاقی و تقویت بدن می‌شود. خوردن انار شیرین موجب شادی و جوانی می‌شود و چون خون را تصفیه می‌کند رنگ چهره را گلگون می‌کند. انار ترش طبیعتی سرد دارد و از خواص آن قابض، و مسکن حرارت معده و مقوی کبد است؛ ولی زیاده‌روی در خوردن آن باعث زخم معده می‌شود و اگر کسانی در اثر بیماری، دهانشان زخم شده آب انار ترش را مزه مزه کنند بهبود می‌یابند.

رب انار صدا را صاف، پوست را شفاف و تشنگی را رفع می‌کند.

زنان بارداری که در زمان حاملگی شروع به خوردن خاک، مهر، زغال، و برفک یخچال می‌کنند با خوردن رب انار این حالت برطرف می‌شود. اگر برگ انار را جوشانده و مانند چای بنوشید، به دلیل

داشتن ویتامین ب۶ ضداستفراغ است و اشتهاآور و مقوی معده است.

استفاده از برگ انار مانند حنا باعث بلندی و تیرگی می‌شود. گل انار ترشحات ساده زنانگی را بهبود می‌بخشد و برای این منظور دم‌کرده، گل انار را ۳ استکان در روز میل ‌کنید.

هرگاه بدن دچار زخم شد گل انار را جوشانده و سرد تکان داد و و روی زخم بمالید. بهترین موقع خوردن آن صبح ناشتا است و غرایز جنسی را هم زیاد می‌کند.

برای رفع قارچ معده ۴ مثقال ریشه انار و ۴ مثقال ریشه شیرین بیان را بجوشانید و ۴۰ روز صبح ناشتا میل کنید. برای درمان بواسیر خارجی و خونریزی آن مقداری پوست انار را در ۲ تا ۳ لیوان آب بجوشانید و در تشتی ریخته و بیمار را روزی چند مرتبه در آن بنشانید.

 

ارسال دیدگاه