کد خبر : 528281

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۲۳ زمان : ۸:۰۰

خطرناک‌ترین و زیباترین مسیر پیاده‌رو جهان

این گردشگاه، مسیر پیاده روی باریکی در سراشیبی صخره های جنوبی اسپانیاست که در سال ۱۹۰۵ ساخته شده است و به دو سد هیدروالکتریک در حوالی مالاگا در آندلس متصل می‌شود. در سال ۱۹۲۱ شاه آلفونسو سیزدهم دستور ایجاد یک «مسیر کوچک» را صادر کرد و به اندازه‌ای آن را دوست داشت که خودش هم […]

این گردشگاه، مسیر پیاده روی باریکی در سراشیبی صخره های جنوبی اسپانیاست که در سال ۱۹۰۵ ساخته شده است و به دو سد هیدروالکتریک در حوالی مالاگا در آندلس متصل می‌شود.

در سال ۱۹۲۱ شاه آلفونسو سیزدهم دستور ایجاد یک «مسیر کوچک» را صادر کرد و به اندازه‌ای آن را دوست داشت که خودش هم بر آن پیاده‌روی کرد. این لحظه، یک زمان تاریخی بود چرا که برق چند سال پیش از آن به اسپانیا رسیده بود و دومین انقلاب صنعتی موجب دگرگون شدن زندگی مردم اسپانیا و اروپا می‌شد.

در طی قرن بیستم افراد محلی از این پل برای رفت و آمد استفاده می کردند و این پل معلق این امکان را برای کودکان فراهم کرده بود که هر روز به مدرسه بروند!

متاسفانه افرادی که بر این پل پا می گذاشتند و از آن برای رفتن به روستاهای اطراف و سرزدن به دوستانشان استفاده می کردند، در قبال آن احساس مسوولیت نکردند و مسیر پادشاه کم کم فرسوده شد.

پس از آنکه در سال ۱۹۹۹ و ۲۰۰۰ پنج نفر در اثر گذر از  این پل کشته شدند، مقامات محلی آن را بستند.

پس از تعمیر و مرمت این مسیر ۵ مایلی در مارس ۲۰۱۵ بازگشایی شد اما اینک پنج شنبه تا یکشنبه و روزانه تنها ۶۰۰ نفر می توانند از آن عبور کنند.

ارسال دیدگاه