کد خبر : 5509

تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۲۴ زمان : ۷:۲۲

خرناسه کشیدن خطرآفرین است

جراحان دندان پزشک در آخرین تحقیقات خود کشف کردند که چگونه خرناسه کشیدن می‌تواند موجبات مرگ شخص را فراهم آورد. در واقع، خرناسه می‌تواند آسیب‌های شدیدی به رگ‌ها وارد کند. خروپف کردن هم معمولاً بی‌ضرر است و فقط موجب مزاحمت دیگران می‌شود. البته این حالت زمانی شدیدتر است که شخص دچار نوعی اختلال تنفسی در […]

جراحان دندان پزشک در آخرین تحقیقات خود کشف کردند که چگونه خرناسه کشیدن می‌تواند موجبات مرگ شخص را فراهم آورد. در واقع، خرناسه می‌تواند آسیب‌های شدیدی به رگ‌ها وارد کند. خروپف کردن هم معمولاً بی‌ضرر است و فقط موجب مزاحمت دیگران می‌شود. البته این حالت زمانی شدیدتر است که شخص دچار نوعی اختلال تنفسی در خواب شود. این اختلال به واسطه تنفس نامنظم و خرناسه کشیدن در خواب مشخص شده و غالباً شخص را به مدت یکی دو ثانیه دچار مشکل تنفسی می‌کند. این بیماری عموماً بر روی مردان میان سال با وزن بالا و دارای مشکلات قلبی اثر بیشتری دارد.

این مشکل تنفسی که با مسدودشدن راه گلو اتفاق می‌افتد، بر روی فشار خون اثر گذاشته و رگها را به شدت آسیب‌پذیر می‌سازد. مردان جوانی که خرناسه می‌کشند و در طول روز نیز احساس خستگی می‌کنند، دو برابر بیشتر از سایرین در معرض خطر ناشی از بیماری قلبی قرار دارند.

اینک دانشمندان در صدد راه حلی هستند تا این بیماری را درمان کنند. البته به نتایجی نیز دست یافته اند. گویی کم کردن وزن، تنها راه حل این مشکل است که باید جدی گرفته شود.

ارسال دیدگاه