کد خبر : 97136

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۹ زمان : ۷:۰۰

خانواده ام به نظرات و عقیده فرزندان خود بی‌توجه‌اند

سؤال : خانواده ام به نظرات و عقیده فرزندان خود بی‌توجه‌اند. آنها برای خودشان تصمیم می‌گیرند و آن را اجرا می‌کنند. مدتی پیش به انتخاب خودشان فردی ۳۲ ساله را به عنوان همسر برای من انتخاب و مرا مجبور به ازدواج با او کردند. او فردی پول دار و صاحب امکانات مناسب است اما من […]

سؤال :

خانواده ام به نظرات و عقیده فرزندان خود بی‌توجه‌اند. آنها برای خودشان تصمیم می‌گیرند و آن را اجرا می‌کنند. مدتی پیش به انتخاب خودشان فردی ۳۲ ساله را به عنوان همسر برای من انتخاب و مرا مجبور به ازدواج با او کردند. او فردی پول دار و صاحب امکانات مناسب است اما من هیچ علاقه ای به او ندارم. اگرچه چندبار با او گفتگو کردم اما نتوانستم به او علاقه‌مند شوم بلکه به میزان تنفر من از او افزوده شده است.

م . خ ۱۹ ساله از مسجدسلیمان

 

جواب :

شاید ساده ترین راه از نظر شما جدایی از نامزدتان باشد، اما نباید فراموش کنید که قبل از ازدواج یعنی هنگامی که هنوز خانواده‌تان خود را در جریان یک تصمیم اتخاذشده قرار نداده بود، قادر به منصرف کردن آنها نبودید. پس طبعاً در شرایط کنونی این اقدام از پیچیدگی و مشقت بیشتری برخوردار خواهدبود. اما با همه سختی‌اش همواره به عنوان یک راه حل وجود خواهدداشت. با صرف نظر از این مسیر طبعاً می‌توانید زندگی سرد و بی‌روح و مملو از بی‌میلی را با او شروع کنید. در چنین شرایطی فرسایش تدریجی به سراغ جسم و روح شما خواهدآمد و قادر به لذت بردن از زندگی‌تان نخواهیدبود.

تلاش برای قبول او ابتدا به عنوان یک دوست سپس یک آشنای خانوادگی و بعد از آن یک خویشاوند و در نهایت به عنوان شریک زندگی است. یادآوری ابعاد مثبت شخصیت فردی و اجتماعی او در میان جمع بیشترین اثر برای تعدیل احساس نسبت به او را به همراه دارد.

ارسال دیدگاه