کد خبر : 528453

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۲۶ زمان : ۴:۰۰

حقیقتی درباره یک نوجوان مشهور ژاپنی

سایا در نگاه اول یک دختر ژاپنی دبیرستانی ساده است، اما نکته‌ای منحصر‌به‌فرد درمورد این دختر که تصاویرش در اینترنت با محبوبیت ویژه‌ای مواجه شده وجود دارد: سایا یک دختر حقیقی نیست، بلکه ساخته ذهن رایانه‌ها است. تصاویر رایانه‌ای خارق‌العاده‌ای که از این دختر خیالی ایجاد شده با هدف نمایش قابلیت‌های آخرین تکنیک‌های انیمیشن رایانه‌ای […]

سایا در نگاه اول یک دختر ژاپنی دبیرستانی ساده است، اما نکته‌ای منحصر‌به‌فرد درمورد این دختر که تصاویرش در اینترنت با محبوبیت ویژه‌ای مواجه شده وجود دارد: سایا یک دختر حقیقی نیست، بلکه ساخته ذهن رایانه‌ها است.

تصاویر رایانه‌ای خارق‌العاده‌ای که از این دختر خیالی ایجاد شده با هدف نمایش قابلیت‌های آخرین تکنیک‌های انیمیشن رایانه‌ای در اینترنت منتشر شده و با محبوبیت بالایی مواجه شده‌است.

15 10 17 126522D7439A200000578 0 image a 12 1444953975551 حقیقتی درباره یک نوجوان مشهور ژاپنی

سایا محصول ذهن خلاق یک زوج هنرمند گرافیک رایانه‌ای در توکیو است. این زوج تصاویر سایا را در فضای آنلاین منتشر کردند و از کاربران پرسیدند که آیا این عکس متعلق به یک انسان حقیقی‌است یا خیر؟ و پس از آن بود که هزاران هزار پاسخ متفاوت دریافت کردند. خانم و آقای ایشیکا که به خاطر آثار نزدیک به واقعیت خود در صنعت گرافیک رایانه‌ای از شهرت بالایی برخوردارند، سایا را در وقت‌های استراحت خود خلق کردند.

به گفته این زوج دشوارترین بخش در خلق سایا،‌ایجاد بافت نرم، شفاف و مرطوب پوست بوده‌است. در واقع این مدل هنوز درحال بهبود یافتن است و این دو هنرمند امیدوارند در آینده بتوانند پوست و موی سایا را طبیعی‌تر جلوه دهند.

برای ساخت این مدل از نرم‌افزارهای مدل‌سازی سه‌بعدی مانند مایا استفاده شده است و ایشیکاوا امیدوار است از این شخصیت بتواند در ساخت فیلمی استفاده کند.

منبع : همشهری آنلاین
ارسال دیدگاه