کد خبر : 529259

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۸/۱۰ زمان : ۸:۰۰

حذف سیاست تک‌فرزندی اینگونه است

حذف سیاست تک‌فرزندی در چین اگرچه برای رفع مشکل پیری جمعیت این کشور سودمند است اما بر خدمات اجتماعی، فشار مضاعفی وارد می‌کند. روز پنجشنبه هفته گذشته مقامات چین از تصمیمی برای حذف سیاست تک‌فرزندی در این کشور خبر دادند. تغییر این سیاست با هدف متعادل کردن رشد جمعیت و مقابله با چالش بالا رفتن […]

کودک یا کودکان خلاق حذف سیاست تک‌فرزندی اینگونه است

حذف سیاست تک‌فرزندی در چین اگرچه برای رفع مشکل پیری جمعیت این کشور سودمند است اما بر خدمات اجتماعی، فشار مضاعفی وارد می‌کند.

روز پنجشنبه هفته گذشته مقامات چین از تصمیمی برای حذف سیاست تک‌فرزندی در این کشور خبر دادند. تغییر این سیاست با هدف متعادل کردن رشد جمعیت و مقابله با چالش بالا رفتن سن جمعیت این کشور انجام می‌گیرد.

بسیاری از کارشناسان تاکید کرده‌اند که با اجرای این تصمیم ضرورت دارد در حوزه آموزش، درمان و ساختمان‌سازی، اقدامات مناسب و موثری انجام شود. همچنین لازم است اصلاحات اجتماعی بیشتری برای مقابله با رشد جمعیت در نظر گرفته شود. در واقع چین با اجرای این تصمیم به تعداد بیشتری مهد کودک، مدرسه و دانشگاه نیاز پیدا خواهد کرد.

همچنین از آنجا که هزینه خانواده‌هایی که صاحب فرزند دوم می‌شوند افزایش می‌یابد ضرورت کاهش هزینه‌های تحصیلی نیز از سوی مقامات این کشور بررسی شده است.

«لی بین» از کمیسیون ملی سلامت و تنظیم خانواده چین نیز گفت: خدمات عمومی که با سلامت باروری و همچنین سلامت مادر و کودکان ارتباط دارد باید تقویت شوند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، «ژانگ‌ یی» از آکادمی علوم اجتماعی چین اظهار کرد: افزایش هزینه‌های زندگی، کسب مدارک آموزشی و علمی و تشویق دولت به ازدواج در سنین بالا باعث شده والدین برای داشتن فرزند رغبتی نداشته باشند.

ارسال دیدگاه