کد خبر : 493440

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۲۹ زمان : ۱:۰۰

تصاویر دومین مسجد قدیمی استانبول

مسجد «سلیم اول» مسجدی ترکی عثمانی است که بر روی تپه ای در شهر استانبول ساخته شده است و یکی از آثار باستاتی ترکیه به شمار می رود.مسجد سلیم اول، دومین مسجد قدیمی عثمانی است که به دستور سلطان سلیم برای یادبود پدرش که سال ۱۵۲۰ وفات کرد، ساخته شده است. این مسجد سال ۱۵۲۷ […]

مسجد «سلیم اول» مسجدی ترکی عثمانی است که بر روی تپه ای در شهر استانبول ساخته شده است و یکی از آثار باستاتی ترکیه به شمار می رود.مسجد سلیم اول، دومین مسجد قدیمی عثمانی است که به دستور سلطان سلیم برای یادبود پدرش که سال ۱۵۲۰ وفات کرد، ساخته شده است. این مسجد سال ۱۵۲۷ میلادی تکمیل شد و معمار مشهور«سنان آغا» در ساخت آن مشارکت داشت.

این مسجد دارای دو مناره است و حیاط آن از ستونهای سنگی مرمر و گرانیت ساخته شده است. طراحی داخلی آن به شکلی است که داخل مسجد اتاقها مربع شکل است که طول آن ۲۴ متر است و ارتفاع بالای گنبد آن ۳۲ متر است.

گنبد این مسجد مانند ایا صوفیه کروی شکل نیست و شبه مسطح است و پنجره های آن مزین به آجر است و دارای راهروهای مسقف است و بالای چهار اتاق مسقف گنبد وجود دارد که برخی از آنها برای مسافرین استفاده می شده است. پشت مسجد، یک بوستان نیز قرار دارد.

 

75 تصاویر دومین مسجد قدیمی استانبول

 .

76 تصاویر دومین مسجد قدیمی استانبول

 .

77 تصاویر دومین مسجد قدیمی استانبول

 .

78 تصاویر دومین مسجد قدیمی استانبول

 

منبع: شبستان

ارسال دیدگاه