کد خبر : 531952

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۹/۲۶ زمان : ۲:۰۰

تاثیر تغذیه بر زیبایی

برخی از غذاها به‌علت داشتن املاح، ویتامین‌ها و مواد خاص، به‌طور حیرت‌انگیزی می‌توانند روی ظاهر پوست, مو و ناخن‌تان تأثیرگذار باشند. برای داشتن ظاهری زیبا سلامت و زیبایی پوست و مو بسیار مهم است که با داشتن تغدیه سالم می‌توانید باعث طراوت مو و پوست‌تان شوید و همیشه زیبا و جوان باشید. آیا به اندازه […]

تغذیه دانش آموزان تاثیر تغذیه بر زیبایی

برخی از غذاها به‌علت داشتن املاح، ویتامین‌ها و مواد خاص، به‌طور حیرت‌انگیزی می‌توانند روی ظاهر پوست, مو و ناخن‌تان تأثیرگذار باشند.

برای داشتن ظاهری زیبا سلامت و زیبایی پوست و مو بسیار مهم است که با داشتن تغدیه سالم می‌توانید باعث طراوت مو و پوست‌تان شوید و همیشه زیبا و جوان باشید.

آیا به اندازه کافی از غذاهای زیبایی استفاده می‌کنید؟

خوردن برخی از غذا‌ها به‌صورت شگرفی می‌تواند ظاهر پوست، مو، ناخن‌ها و چشمان‌تان را بهبود ببخشند.
یک رژیم غذایی غنی می‌تواند بازسازی DNA را تحریک کند، سطح کلاژن بدن را بالا ببرد، ورم بدن را کاهش دهد و جریان خون را بهبود ببخشد. این رژیم نه‌تنها شما را سالم نگه داشته، بلکه موجب می‌شود جوان‌تر به‌نظر برسید.
کرم‌ها و لوسیون‌ها می‌توانند کار زیادی برای پوست‌تان انجام بدهند، اما هنگامی‌که صحبت از پوستی سالم به میان می‌آید، رژیم غذایی مناسب مهم‌ترین نقش را ایفا می‌کند.
زیبایی به سلامت کل بدن شما وابسته است، برای این‌که پوست‌تان جذاب و درخشان به‌نظر برسد، باید برای سبک زندگی خود دست به انتخاب‌های سالمی بزنید، و بهترین نقطه شروع، غذاهایی است که می‌خورید.
بنابراین اگر می‌خواهید پوست‌تان نرم‌تر شود و سفت‌تر به‌نظر بیاید، خوردن غذا‌های زیر را از همین امروز آغاز کنید:

توت فرنگی

توت فرنگی از ساختارهای کلاژنی پوست‌مان محافظت می‌کند؛ کلاژن ساختاری است که پوست ما را سفت نگه می‌دارد. چروک‌ها نیز زمانی پدید می‌آیند که سطح کلاژن پوست‌مان کاهش پیدا کند.

ماهی سالمون

به داشتن پوستی نرم و صاف کمک می‌کند، که قسمت‌های خشک و خارش‌دار در آن جایی ندارند.

آووکادو

آووکادو دارای فولات است که به خون‌سازی کمک می‌کند. فولات برای بازسازی سلول‌ها بسیار مهم و حیاتی است.

زردآلو

منبعی غنی از فیبر و همچنین موادی مانند بتاکاروتن و لیکوپین است. زردآلو همچنین دارای ویتامین A، ویتامین C، کلسیم، فولات، آهن، پتاسیم، است که این میوه را برای پوست ما بسیار مفید می‌سازند.

کلم بروکلی

فیبر، ویتامین C و فولات زیادی دارد. همچنین ماده‌ای به‌نام سولفورافان در کلم بروکلی وجود دارد که از سلول‌های بدن ما در مقابل صدمات و تخریب محافظت می‌کند. همچنین این گیاه حاوی موادی است که توانایی کبد را برای دفع مسمومیت بالا می‌برند.

لوبیا

بسته‌هایی شامل فیبر، فولیک اسید، پروتئین، کلسیم و منیزیم هستند. این بسته‌های کوچک می‌توانند قند خون را ثابت نگه داشته و کلسترول خون را پایین بی‌آورند.

انگور سیاه

منبعی غنی از ویتامین C و آنتی‌اکسیدان است. همچنین حاوی مقدار زیادی کلسیم، پتاسیم و منیزیم است.

هویج

 هویج مقدار بسیار زیادی بتاکاروتن دارد که آنتی‌اکیسیدانی بسیار قوی به‌شمار می‌آید.

زغال اخته

زغال اخته منبعی غنی از ویتامین‌های B، C، E، فیبر، کلسیم، آهن، منیزیم، و اسید سیتریک است.

ارسال دیدگاه