کد خبر : 532186

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۹/۲۸ زمان : ۸:۰۰

تأثیر منفی کدئین بر اعصاب مغز

مونا واکف داروساز با اشاره به معضلات کدئین اظهار داشت: کدئین جز داروهای opad بوده و به خاطر مواد مخدری که در آن بکار رفته خاصیت خواب‌آوری و آرام‌بخشی دارد و این دارو بر روی سیستم عصبی بدن تاثیر منفی گذاشته و در صورت مصرف مداوم اعتیاد به آن می‌آورد.  وی بیان کرد: کدئین به […]

قرص کدئین تأثیر منفی کدئین بر اعصاب مغز

مونا واکف داروساز با اشاره به معضلات کدئین اظهار داشت: کدئین جز داروهای opad بوده و به خاطر مواد مخدری که در آن بکار رفته خاصیت خواب‌آوری و آرام‌بخشی دارد و این دارو بر روی سیستم عصبی بدن تاثیر منفی گذاشته و در صورت مصرف مداوم اعتیاد به آن می‌آورد. 

وی بیان کرد: کدئین به خاطر داشتن مورفین قوی وابستگی شدید در بدن ایجاد می‌کند، به طوری که افرادی که به خوردن آن عادت کرده‌اند، این دارو را ترک کنند، استرس و لرزش شدیدی برآنها حاکم می‌شود. 

این داروساز با بیان اینکه کدئین مسکن قوی است، افزود: افرادی که اعتیاد دارند، برای ترک معمولا این دارو را مصرف کرده تا به مرور زمان بتوانند سموم بدن را دفع کرده و آرام آرام این ماده مخدر را ترک کنند. 

واکف ابراز داشت: مردم عادی برای التیام سریع دردشان معمولا این دارو را از داروخانه‌هادرخواست می‌کنند، به طوری که این افراد از عوارض و همچنین اعتیاد این دارو خبردار نیستند. 

وی ادامه داد: این دارو برای افرادی که به بیماری میگرن دچار هستند، مفید است، زیرا درد شدید میگرن را سریع فروکش کرده و بیمار را ازاین حالت نجات می‌دهد. 

واکف در پایان گفت: کدئین یک داروی نسخه‌ای بوده و بدون تجویز پزشک داروخانه‌ها اجازه تحویل آن را به مردم ندارند.

ارسال دیدگاه