کد خبر : 77766

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۶ زمان : ۷:۰۰

بیماری پسوریازیس چیست و چگونه درمان می‌شود؟

شیوع بیماری پسوریازیس در مردم عادی حدود یک تا دو درصد است. پسوریازیس معمولاً اولین بار بین سنین ۵ تا ۲۵ سالگی شروع می‌شود و زمانی که بیماری مستقر شد، پس‌رفت آن وجود ندارد و اگر باشد خیلی کوتاه مدت است. در نوجوانان نسبت دختران به پسران در ابتلا به بیماری دو به یک است، […]

شیوع بیماری پسوریازیس در مردم عادی حدود یک تا دو درصد است. پسوریازیس معمولاً اولین بار بین سنین ۵ تا ۲۵ سالگی شروع می‌شود و زمانی که بیماری مستقر شد، پس‌رفت آن وجود ندارد و اگر باشد خیلی کوتاه مدت است. در نوجوانان نسبت دختران به پسران در ابتلا به بیماری دو به یک است، اما در بزرگسالان تفاوت چندانی از نظر جنس وجود ندارد.

 

علل بیماری پسوریازیس

۱- ارث : مهمترین عامل است و در بیشتر موارد به صورت غالب نامنظم و گاهی مغلوب است. خطر بیماری برای بچه های با گرفتاری یکی از والدین ۲۵ درصد است.

۲- عفونت : ورم لوزه استرپتوکوکی علت برانگیزاننده ۵۰ درصد موارد حاد پسوریازیس در کودکان است.

۳- نور آفتاب : محروم شدن از نور خورشید در تأثیر گذاشتن روی بیمار نقش دارد.

۴- عوامل هورمونی : در سیر بیماری تأثیر دارد. ( بلوغ – یائسگی )

۵- داروها

 

از نگاه انرژی

از نظر انرژی در نگاه عمومی در پوست نوعی عدم تعادل انرژی ایجاد می‌شود ولی در دید ظریف تر تمرکزی از انواعی از انرژی مخرب که فعالیت سلولهای پایه ای پوست را به چندین برابر می‌رساند، باعث ایجاد این عارضه پوستی می‌شود. متخصصان انرژی با توانهای بالا می توانند تأثیرات خوبی در تعادل انرژی سلولی و برگشت پوست به حالت طبیعی داشته و به بیماران کمک شایانی نمایند. البته احتمال عود مجدد در این بیماران بالاست که ترجیحاً باید چندین سال تحت نظر باشند.

متخصصان توانمند انرژی می‌توانند قبل از شروع بیماری تا حدودی جلو بروز آن را بگیرند و چنانچه بیماری بروز کرده باشد نیز می‌توانند تأثیرات خوبی در درمان آن داشته باشند. بیمارن نیز بهتر است درحالیکه درمان دارویی و شیمیایی را ادامه می‌دهند، از این انرژی جهت کمک به درمان بهره ببرند.

ارسال دیدگاه