کد خبر : 530123

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۸/۲۹ زمان : ۶:۰۰

به جزیره توریستی «قبرس» خوش آمدید

الهام رضازاده: قبرس جزیره ای کوچک و توریستی است که سواحل بکر، زیبا و رویایی، با مناطق پوشیده از سروهای سر به فلک کشیده و جنگل های کاج با زیبایی بی نظیر خود همیشه برای جهانگردان جذاب بوده است. جزیره قبرس با وسعت ۹۱۲۵ کیلومترمربع در شمال شرقی مدیترانه از نظر مساحت سومین جزیره بزرگ […]

الهام رضازاده: قبرس جزیره ای کوچک و توریستی است که سواحل بکر، زیبا و رویایی، با مناطق پوشیده از سروهای سر به فلک کشیده و جنگل های کاج با زیبایی بی نظیر خود همیشه برای جهانگردان جذاب بوده است. جزیره قبرس با وسعت ۹۱۲۵ کیلومترمربع در شمال شرقی مدیترانه از نظر مساحت سومین جزیره بزرگ در دریای مدیترانه بعد از جزایر سیسیل و ساردینا محسوب می شود.

699686 701 به جزیره توریستی «قبرس» خوش آمدید

این کشور از لحاظ طبیعی به چند منطقه رشته کوه های جنوب و جنوب غربی ترودوس، رشته کوه های شمالی کارینا و جلگه مرکزی سالوریا تقسیم می شود که مناظر زیبایی را خلق کرده است، درجه حرارت هوا در این جزیره از حداقل ۲ الی ۱۳ درجه تا حداکثر ۲۴ درجه (روزها) متغیر است و آب و هوای مطلوب مدیترانه را فراهم می آورد، مساحت کم جزیره قبرس امکان بازدید از تمامی قسمت های آن را طی چند روز به گردشگران می دهد، حکومت این کشور پادشاهی و واحد پول آن پاند قبرس است.

از حدود ۳۰۰۰ سال قبل که یونانی ها برای نخستین بار وارد جزیره قبرس شدند. تا به امروز، همبستگی و علایق بین مردم قبرس و یونان و اختلاط عمیق بین مذاهب قبرس و یونان ادامه دارد و تحولات متعددی که در این جزیره رخ داده نتوانسته است این پیوند مستحکم فرهنگی و مذهبی را بین دو جامعه قبرس و یونان کاهش دهد یا آن را متزلزل کند.

699708 631 به جزیره توریستی «قبرس» خوش آمدید

طبق مواد یک تا سه قانون اساسی ۱۹۶۰ زبان و خط رسمی قبرس، یونانی و ترکی است و هر کدان از یونانی و ترک نژادهای ساکن آن آزادی کامل جهت به کار بردن زبان خود را دارند، لازم به ذکر است که زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم در هر دو جامعه کاربردهای عملی فراوان دارد.

طبیعت دست نخورده

این جزیره به صورت بالقوه، به صورت کاملا بکر باقی مانده و فعالیت های توریستی صورت گرفته در آن، به مقدار کمی است. آنچنان که هنوز سواحل بیابان مانند بزرگی با مایل ها ماسه تمیز و دست نخورده و آبی گرم دیده می شوند. قبرس شمالی نه تنها دارای طبیعتی زیباست بلکه دارای فعالیت های توریستی زیادی مانند تورهای برنامه ریزی شده نیز است که پرانرژی ترین مسافرها را هم خسته می کند؟

ارسال دیدگاه