کد خبر : 526026

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۱۸ زمان : ۶:۰۰

بهداشت عمومی چشم چگونه باید باشد

به لحاظ ویژگی خاصی که این عضو حساس بدن دارد، باید از مراقبت‌های ویژه‌ای در مورد آن به عمل آورد. ورود مواد خارجی به داخل چشم، چه از طریق هوا (گرد و غبار یا سایر مواد معلق) و یا استفاده از فراورده‌های آرایشی چشم، می‌تواند موجب بروز حساسیت و قرمزی چشم شود. محصولات آرایشی چشم […]

به لحاظ ویژگی خاصی که این عضو حساس بدن دارد، باید از مراقبت‌های ویژه‌ای در مورد آن به عمل آورد. ورود مواد خارجی به داخل چشم، چه از طریق هوا (گرد و غبار یا سایر مواد معلق) و یا استفاده از فراورده‌های آرایشی چشم، می‌تواند موجب بروز حساسیت و قرمزی چشم شود.

چشم بهداشت عمومی چشم چگونه باید باشد

محصولات آرایشی چشم نظیر ریمل باید با دقت به کار برد و باید مراقبت کرد که میکروب از طریق آنها به محیط چشم وارد نشود.

پاک کردن آرایش صورت، به طور کلی به ویژه چشم، یکی از نکاتی است که حتماً باید رعایت شود، شست‌وشو یا با محلول‌های چشمی می‌تواند در خروج مواد زائد مؤثر واقع شود.

عینک‌های آفتابی در جاهایی که نور آفتاب شدید است و انعکاس آن چشم را آزار می‌دهد و یا عینک‌های معمولی در زمانی که گردوغبار و ذرات معلق بسیار کم است، می‌تواند چشم را محافظت کند.

شست‌وشوی چشم به ویژه زمانی که گردوغبار و یا ۱ جسم خارجی داخل چشم شده باشد، بسیار مفید است. پس از پاک کردن آرایش چشمی است شست‌وشوی چشم به رفع و خروج مواد به‌جامانده از آرایش و یا غبار نشسته در طول روز، کمک می‌کند. برای این کار می‌توان از محلول‌ها ولوسیون‌های ضد عفونی کننده مخصوص چشم و یا برخی از گیاهان دارویی استفاده کرد.

چای تازه دم یکی از محلول‌های طبیعی است که تقریباً تمام خانواده‌های ایرانی مورد استفاده آن را در شست‌وشو و ضدعفونی کردن چشم می‌دانند. چای نه تنها گردوغبار را شسته، بلکه موجب شفافیت چشم نیز می‌شود.

ارسال دیدگاه