کد خبر : 524284

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۱۵ زمان : ۱۲:۰۰

بهتر است کنگره توافق هسته ای را تایید کند

باید گفت کشور های عضو شورای امنیت و کشور های عربی که به شدت در مورد ایران نگران هستند از این توافق حمایت کرده اند و باید گفت رد این توافق توسط کنگره، تنها دشمنی ها و خصومت ها با آمریکا را افزایش می دهد و این به نفع ماست که کنگره این توافق را […]

باید گفت کشور های عضو شورای امنیت و کشور های عربی که به شدت در مورد ایران نگران هستند از این توافق حمایت کرده اند و باید گفت رد این توافق توسط کنگره، تنها دشمنی ها و خصومت ها با آمریکا را افزایش می دهد و این به نفع ماست که کنگره این توافق را تایید کند.

سایت خبری بوستون گلوب (bostonglobe) در مقاله ای به قلم “جرج میشل” به لزوم تایید توافق هسته ای توسط کنگره اشاره کرد و نوشت: هر طور شده نباید به ایران اجازه دهیم که به بمب اتمی دست پیدا کند. بمب اتم ایران تهدید جدی برای اسرائیل است. خیلی از کشور های دنیا نیز به دنبال تولید بمب اتم هستند اما تنها ۹ کشور در جهان این توانایی را دارند و در صورتی که ایران به کشور دهم در این زمینه تبدیل شود احتمال افزایش سریع دستیابی بسیاری از کشور ها به این قدرت اتمی زیاد است و این می تواند برای امنیت خطرناک باشد.

بوستون گلوب در ادمه افزود: «تنها دو راه برای توقف برنامه سلاح اتمی ایران وجود دارد، که یکی از راه مذاکرات و دومی از راه جنگ است و عقل سلیم در این است که راه مذاکرات بسیار بهتر است. این توافق هسته ای بین قدرت های جهان و ایران می تواند مسیر ایران برای دستیابی به سلاح اتمی را قطع کند و باعث رصد برنامه هسته ای ایران خواهد شد که این روند کمک می کند که خیال غرب از برنامه هسته ای ایران آسوده شود.»

این سایت آمریکایی نوشت: «برخی منتقدان توافق هسته ای بر این باروند که این تحریم ها بود که ایران را به پای میز مذاکرات کشاند و ایران بعد از توافق و رفع برخی از تحریم ها می تواند دوباره برنامه هسته ای خود را از سر گیرد که باید گفت چنین چیزی اتفاق نخواهد افتاد، زیرا این یک توافق جهانی است و یک جانبه نیست. به هر حال باید گفت در صورتی که کنگره این توافق را رد کرد، تحریم ها از جنبه جهانی بودن و تاثیر بالا، یکجانبه و بدون تاثیر شده و نتیجه عکس حاصل خواهد شد.»

این مقاله نویس در پایان افزود: اکنون هرچند که منتقدان اعتمادی به این توافق ندارند، اما باید گفت کشور های عضو شورای امنیت و کشور های عربی که به شدت در مورد ایران نگران هستند از این توافق حمایت کرده اند و باید گفت رد این توافق توسط کنگره، تنها دشمنی ها و خصومت ها با آمریکا را افزایش می دهد و این به نفع ماست که کنگره این توافق را تایید کند.

منبع : جام نیوز
ارسال دیدگاه