کد خبر : 91089

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۸ زمان : ۷:۰۰

اگر می‌خواهید تخم مرغ ترک نخورد…

در چند مطلب قبل، مباحثی در مورد تخم مرغ و راههای شناخت تخم مرغ سالم از تخم مرغ فاسد و کهنه در اختیار شما قرار دادیم و اینک به نکاتی اشاره می‌کنیم که مانع از ترک خودرن تخم مرغ در حین پخت می‌شوند. همچنین برای نجات تخم مرغی که درون آب ترک خورده و یا […]

در چند مطلب قبل، مباحثی در مورد تخم مرغ و راههای شناخت تخم مرغ سالم از تخم مرغ فاسد و کهنه در اختیار شما قرار دادیم و اینک به نکاتی اشاره می‌کنیم که مانع از ترک خودرن تخم مرغ در حین پخت می‌شوند. همچنین برای نجات تخم مرغی که درون آب ترک خورده و یا قصد پختن تخم مرغ هایی را دارید که زا قبل ترک داشته اند، راهکارهایی به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

اگر می‌خواهید تخم مرغ ترک نخورد…

۱- اگر می‌خواهید تخم مرغهایی را که برای پختن درون ظرف آب قرار داده اید کمتر این طرف و آن طرف رفته و در موقع جوشیدن ترک نخورند و نشکنند، یک قاشق سرکه درون آب بریزید تا از بروز این مشکل جلوگیری کرده باشید.

۲- پیشنهاد می‌کنیم قبل از قراردادن تخم مرغ ها درون آب، ابتدا ته تخم مرغ ها را با یک سنجاق سوراخ کنید. این کار مانع از ترک خوردن تخم مرغ ها در آبجوش خواهدشد.

۳- چنانچه درون آبی که می‌خواهید تخم مرغ ها را در آن بپزید، مقداری سرکه یا نمک بریزید از ترک خوردن تخم مرغ ها جلوگیری کرده اید.

۴- یک لیموی تازه را از وسط به دو نیم کرده و روی پوسته تخم مرغ ها بمالید.

۵- هنگام برداشتن تخم مرغ ها از کارتن، انگشتان خود را مرطوب کنید تا از لغزیدن و افتادن تخم مرغ ها جلوگیری کرده باشید.

 

اگر می‌خواهید تخم مرغ ترک‌دار را بپزید…

اگر تخم مرغ ترک‌دار و قصد آب پز کردن آن را دارید…

۱- ابتدا تخم مرغ ترک دار را درون فویل آلومینیومی قرار داده و دو سر آن را محکم بپیچانید. سپس درون آب قرار داده تا آب پز شود.

۲- ابتدا محل ترک را با قطعه ای لیموترش مالش داده و بعد درون آب گرمی که جوش نباشد قرار دهید تا جوش بیاید. پس از اینکه سه دقیقه جوشید، تخم مرغ پخته را از آب خارج کنید. اما چنانچه تخم مرغ در حین پخت ترک خورد اگر سریع اقدام نکنید تخم مرغ از هم پاشیده شده و سفیده از ترک بیرون می‌زند که رد عین حال منظره ای ناخوشایند پیدا می‌کند. در این مواقع برای نجات تخم مرغ چند اقدام سودمند می‌توانید انجام دهید که در ذیل می‌آید:

۱- فوراً تخم مرغ ترک خورده را با قاشق از آب خارج کرده و روی ترک مقدار زیادی نمک بپاشید و دوباره درون آب قرار دهید. این کار باعث بسته شدن ترک و درنتیجه خارج نشدن سفیده تخم مرغ می‌شود.

۲- ریختن سرکه درون آب نیز باعث بسته شدن ترک می‌شود.

ارسال دیدگاه