کد خبر : 3935

تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۰۲ زمان : ۱۱:۰۴

اهمیت حضور پدر و مادر در خانه

در بیشتر ازدواجها دیده شده است که زن و مرد برای انجام دادن همه امور برنامه ریزی های خاصی دارند. اما هرگز دیده نشده که برای باهم بودن و یا به عبارتی حضور در خانه هم برنامه ریزی کنند. برای مثال، آنها بیشتر وقت خود را در محل کارشان می‌گذرانند و بعد از آن هم […]

در بیشتر ازدواجها دیده شده است که زن و مرد برای انجام دادن همه امور برنامه ریزی های خاصی دارند. اما هرگز دیده نشده که برای باهم بودن و یا به عبارتی حضور در خانه هم برنامه ریزی کنند. برای مثال، آنها بیشتر وقت خود را در محل کارشان می‌گذرانند و بعد از آن هم به کلاسهای ورزشی یا آموزشی می‌روند. و خسته و کوفته با خلقی تنگ به خانه می‌آیند. در این زمان است که دیگر حوصله ای برای شنیدن صدای بچه ها ندارند.

طبق تحقیقات به عمل آمده خانواده هایی که اوقاتی در روز را با هم می‌گذرانند، و شبها در کنار بچه هایشان بازیهای دسته جمعی میکنند، کانون خانواده شان بسیار گرم و مستحکم خواهدبود.

 

کمک ! ما داریم بچه دار می‌شویم

پذیرفتن مسئولیت سخت نگهداری یک نوزاد همه زوجهای جوان را نگران می‌کند و از آنجا که هیچ کلاس آموزشی برای دوره پدر یا مادر شدن وجود ندارد، زن و مردهای خام و بی‌تجربه نمی‌توانند از قبل خود را برای رویارویی با چنین مسأله ای آماده سازند. هیچ قانون و قاعده ای خاصی هم در رابطه با تربیت کودکان وجود ندارد. اما مشخص است که اولین نیاز نوزاد توجه و محبت دوجانبه از طرف پدر و مادر است.

بنابراین سلامت روانی یک کودک در سایه روابط محبت آمیز پدر و مادر با یکدیگر و در نتیجه با فرزندشان خواهدبود. توجه داشته باشید که فرزند شما آیینه تمام عیار اعمال شماست. بنابراین به او عشق بورزید تا عشق ورزیدن را به او یاد بدهید.

پس یک پدر یا مادر نمونه کسی است که قبل از هرچیز نیازهای عاطفی فرزندش را تأمین کند.

 

ازدواج و اولین فرزند

بسیاری از افراد معتقدند که با آمدناولین فرزند گرفتار خواهندشد و دیگر نمیتوانند مثل گذشته آزادانه به گردش و تفریح بپردازند. اما حقیقت امر این است که چنانچه شما با به دنیا آمدن فرزند اولتان یک برنامه ریزی صحیح داشته باشید هم می‌توانید به برنامه های جانبی خود برسید. و هم از وجود فرزندتان لذت ببرید.

از آنجایی که هر زن و مردی باید لذت شیرین مادر یا پدر شدن را بچشد، بنابراین می‌توانند در کنار امور بچه داری چند روزی را در هفته به کلاسهای هنری، ورزشی، و یا آموزشی بروند و یا ماهی چندبار بچه را پیش پرستاری بگذارند و با هم به یک رستوران و یا سینما بروند. بخاطر داشته باشید که هنگام روز زمانی که فرزن شما خواب است بهترین موقع برای استراحت روحی شماست و شما می‌توانید در آن زمان راجع به مسائل تربیتی فرزند خود و امور مشترک خانه و غیره با همسر تان به صحبت بپردازید.

 

رابطه پدر و مادر با هر یک از بچه ها

معمولاً والدین سعی دارند تا با برنامه ها و بازیهای دست جمعی بچه های خود را سرگرم کنند اما توجه به این نکته که بچه ها هریک به تنهایی به وجود پدر و مادر شان نیاز دارند امری حائز اهمیت است. شما میتوانید به فراخور سن فرزندتان ساعاتی از روز را به تنهایی وقتتان را صرف یکیاز بچه ها کنید. برای فرزند کوچکترتان قصه بگویید. با بچه های بزرگتر بازی کنید و یا در انجام درسها و تکالیف مدرسه به آنها کمک کنید. اگر فرزندتان شما را برای مدتی متعلق به خود بداند، در آینده هم قادر خواهدبود تا رابطه نزدیکی با شما ایجاد کند و حرفهای دلش را به جای دوستانش با شما در میان بگذارد.

ارسال دیدگاه