کد خبر : 530169

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۸/۲۸ زمان : ۱۴:۰۰

انتقاد یک مرجع از برخورد دوگانه غرب با تروریسم

آیت الله «حسین نوری همدانی» از مراجع تقلید، روز دوشنبه با اشاره به حادثه های تروریستی پاریس تاکید کرد «غرب در برخورد با تروریسم دوگانه عمل می کند». به گزارش ایرنا، آیت الله نوری همدانی در دیدار رئیس و اعضای ستادهای گرامیداشت هفته بسیج و برگزاری یادواره سردار شهید «مهدی زین الدین» و شش هزار […]

آیت الله «حسین نوری همدانی» از مراجع تقلید، روز دوشنبه با اشاره به حادثه های تروریستی پاریس تاکید کرد «غرب در برخورد با تروریسم دوگانه عمل می کند».

به گزارش ایرنا، آیت الله نوری همدانی در دیدار رئیس و اعضای ستادهای گرامیداشت هفته بسیج و برگزاری یادواره سردار شهید «مهدی زین الدین» و شش هزار شهید استان قم افزود: سران کشورهای دنیا درباره حادثه های کشورهای یمن و فلسطین چیزی نمی گویند اما اتفاقی که در فرانسه اتفاق افتاد، جهان را تکان داد.

شامگاه جمعه بیست ودوم آبان ماه در هفت نقطه پاریس، هشت حمله تروریستی رخ داد که به نوشته خبرگزاری انگلیسی «رویترز»، بر اثر آن ۱۲۹نفر کشته و بیش از ۳۰۰ نفر زخمی شدند.
این مرجع تقلید گفت: این گونه فتنه ها داعش و وهابیت را به وجود آورده اند.

وی اضافه کرد: عربستان سعودی سه برابر بودجه یک مملکت را برای تامین هزینه های داعش و حمله به کشور یمن اختصاص داده است؛ آنان به ظاهر خود را مسلمان معرفی می کنند ولی در باطن بااسلام ناب محمدی(ص) دشمنند.

آیت الله نوری همدانی تاکید کرد باید همیشه جهاد را در صحنه زندگی مردم زنده نگه داریم و گفت: اگر جهاد نباشد، امنیت و آزادی و محفل های دینی وجود نخواهد داشت و به همین دلیل باید این فرهنگ در جامعه جریان داشته باشد و آن را برای نسل جوان بازگو و تبیین کنیم.
وی اضافه کرد: امام خمینی(ره) بر پایه مبانی قرآن کریم، هشت شکل جهاد را معرفی کردند که یکی از آنها برای دفاع از مستضعفان و نوع دیگر، جهاد برابر فتنه های گوناگون است.

به گفته او، در وصیتنامه شهیدان از ولایت فقیه و عمل به فرمان رهبری، شرکت در نمازجمعه و دعای کمیل نوشته شده است.

این مرجع تقلید وصیتنامه شهیدان را «آموزنده» خواند و تصریح کرد: وظیفه داریم یاد آنان را همیشه گرامی بداریم و در نشر وصیتنامه های ایشان و هدف های آنان در جامعه بکوشیم.

وی با اشاره به زنانی که در انقلاب اسلامی و هشت سال دوران دفاع مقدس شهید شده اند، گفت: شایسته است این شهیدان زن نیز به جامعه معرفی شوند و فرهنگ جهاد و شهادت را در جامعه پررنگ نگه داریم و فرماندهان نیز خاطره ها و تجربه های خود را بیان کنند.

«غلامرضا احمدی» رئیس ستادهای گرامیداشت هفته بسیج و برگزاری یادواره سردار سرلشکر پاسدار شهید مهدی زین الدین و شش هزار شهید استان قم، در آغاز این دیدار گزارشی از فعالیت های این دو ستاد ارائه کرد.

ارسال دیدگاه