کد خبر : 2348

تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۲۳ زمان : ۷:۰۰

استفاده صحیح از بلال، کیک، جعفری، فلفل

نگهداری از مواد غذایی و استفاده صحیح و به موقع آن از هنرهای خانم خانه دار است. ذخیره سبزیجات و صیفی جات برای فصل زمستان از جمله این موارد است که به اقتصاد خانواده کمک زیادی می‌کند. اینبار به نکاتی چند در زمینه چگونگی نگهداری و ذخیره سازی مواد غذایی اشاره داریم.     بلال […]

نگهداری از مواد غذایی و استفاده صحیح و به موقع آن از هنرهای خانم خانه دار است. ذخیره سبزیجات و صیفی جات برای فصل زمستان از جمله این موارد است که به اقتصاد خانواده کمک زیادی می‌کند. اینبار به نکاتی چند در زمینه چگونگی نگهداری و ذخیره سازی مواد غذایی اشاره داریم.

 

هنر خانمهای خانه دار استفاده صحیح از بلال، کیک، جعفری، فلفل

 

بلال

بلال به عنوان خوراکی مورد علاقه کودکان همواره جای خاصی دارد که به صورت کبابی روی شعله گاز یا ذغال تهیه می‌شود و با قراردادن داخل ظرفی حاوی آب و نمک لذیذتر می‌شود. اما بد نیست بدانید که می‌توانید بلال را به شکل دیگری نیز بپزید. کافی است پوست روی بلال را جدا کنید و آن را بشویید. بعد داخل دیگ زودپز همراه مقداری آب بپزید. وقتی به طور کامل پخته شد، مقداری کره روی سطح آن بمالید و با آبلیمو و نمک میل کنید.

بلال یا همان ذرت پخته شده را برای استفاده بعدی نیز می‌توانید نگهداری کنید. کافی است دانه های بلال را بعد از پخته شدن جدا کنید و داخل فریزر نگهداری کنید. روش کار نیز بسیار ساده است. بلال را بعد از پختن به صورت وارونه و عمودی از قسمت چوب آن با دست بگیرید و سر آن را درون کاسه بزرگی قرار دهید. سپس به کمک چاقوی تیزی از قسمت نزدیک به چوب و انتهای دانه ها به سمت پایین و عمودی شروع به بریدن کنید. به این ترتیب دانه ها به صورت تکی و چسبیده به هم درون کاسه می‌ریزند و به سرعت کار انجام می‌شود. اگر هم دانه ها به هم چسبیده بود، با دست آنها را از هم باز کنید و داخل کیسه مخصوص فریزر قرار دهید. این دانه ها همان کنسرو ذرت است که برای تهیه سالاد و برخی غذاها می‌توانید از آن استفاده کنید.

دانه های بلال را به شکل خام و خشک نیز می‌توانید برای درست کردن ذرت بو داده نگهداری کنید.

 

کیک

برای کسانی که از چاقی در عذابند رو به رو شدن با کیک و نخوردن آن کار ساده ای نیست به خصوص اگر به طعم شیرینی علاقه زیادی داشته باشند. اگر مایل نیستید با خوردن یک شیرینی چرب و خوشمزه چاق شوید، بهتر است کیک را در خانه تهیه کنید و هنگام پختن، به جای مالیدن کره یا روغن روی خمیر، مقداری شیر روی آن بمالید تا هم طعم لذیذتری پیدا کند و هم شما را چاق نکند.

 

جعفری

اگر می‌خواهید جعفری مورد استفاده در غذا همانطور سبز باقی بماند، آن را به محض جوش آمدن غذا به آن اضافه کنید.

 

فلفل دلمه ای

فلفل دلمه ای نیز در تهیه بسیاری از غذاها نظیر انواع پیتزا مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر می‌خواهید در تمام فصول به این چاشنی معطر دسترسی داشته باشید، دانه های داخل فلفل را جدا کنید و دور بریزید. فلفل را به صورت قطعات مربع شکل کوچک خرد کنید و داخل کیسه مخصوص فریزر قرار دهید. فلفل خردشده را به راحتی می‌توانید داخل فریزر نگهداری کنید و برای هر بار استفاده مقدار موردنظر را جدا کنید و بگذارید تا یخ آن باز شود، اما فلفل یخ‌زده را بعد از آنکه از حالت انجماد بیرون آمد دوباره داخل فریزر قرار ندهید. پس بهتر است فلفل خردشده را در بسته های کوچک نگهداری کنید و هر بار یک بسته را استفاده کنید.

ارسال دیدگاه