کد خبر : 525104

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۰۲ زمان : ۸:۰۰

ارتباط سقط جنین با وضعیت خواب زنان باردار

ارتباط سقط جنین با وضعیت خواب زنان باردار زنان باردار در این دوران شرایط جسمی ویژه ای را طی می کنند و به وضعیت بدن شان در دوران بارداری عادت ندارند و اکثر مواقع موقع خوابیدن کلافه می شوند . محققان در مطالعات خود دریافتند که کم خوابی و خواب نامناسب زنان باردار سبب زایمان […]

ارتباط سقط جنین با وضعیت خواب زنان باردار

زنان باردار در این دوران شرایط جسمی ویژه ای را طی می کنند و به وضعیت بدن شان در دوران بارداری عادت ندارند و اکثر مواقع موقع خوابیدن کلافه می شوند . محققان در مطالعات خود دریافتند که کم خوابی و خواب نامناسب زنان باردار سبب زایمان زودرس و تولد نوزادی کم وزن خواهد شد که تا آخر عمر تاثیرات مخربی روی نوزاد خواهد داشت .

سقط جنین ارتباط سقط جنین با وضعیت خواب زنان باردار

پژوهشگران ایتالیایی می گویند در بررسی ساعات خواب تعدادی زن باردار و وضعیت زمان زایمان آن ها را به ثبت رساندند و در نتیجه مشخص شد درصد بیشتری از زایمان های زودرس ، تولد نوزادانی با وزن پایین و سقط جنین به دلیل خواب کم و نامنظم می باشد.

عده ای از پژوهشگران که در حال بررسی درباره این موضوع هستند نمی توانند به طور قطعی رابطه مستقیمی بین کیفیت خواب مادر با زایمان زودرس، تولد نوزاد با وزن پایین و یا سقط جنین برقرار کنند زیرا شواهد زیادی در دست نیست. در زمان خواب ضربان قلب، ریتم تنفسی و فشار خون تغییر می کند و ممکن است این عوامل روی جنین تاثیر گذارد .

البته جدا از مطالعه و نتایج حاصله از آن همیشه به مادران باردار توصیه می شود که در هنگام شب ۸ ساعت بخوابند و در طول روز نیز استراحت کوتاهی در برنامه روزانه شان قرار دهند .

منبع : 20 ستون
ارسال دیدگاه