کد خبر : 343249

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۰۲ زمان : ۷:۰۰

احساس می‌کنم عمرم در حال تلف شدن است

سؤال : پدرم مردی ثروتمند است، اما از وظایف پدری آگاهی چندانی ندارد. او برای من اهمیتی قائل نیست، مانع ادامه تحصیل من شده و مرا خانه‌نشین کرده است. جالب است که با آموختن هنر نیز مخالف است. از گردش و تفریح متنفر است و به ما هم اجازه چنین کاری را نمی‌دهد. وقتی همسالانم […]

سؤال :

پدرم مردی ثروتمند است، اما از وظایف پدری آگاهی چندانی ندارد. او برای من اهمیتی قائل نیست، مانع ادامه تحصیل من شده و مرا خانه‌نشین کرده است. جالب است که با آموختن هنر نیز مخالف است. از گردش و تفریح متنفر است و به ما هم اجازه چنین کاری را نمی‌دهد. وقتی همسالانم را می‌بینم که مشغول تحصیل هستند و در کنار والدینشان به تفریح و گردش می‌روند تا مدت‌ها غمگین و افسرده می‌شوم. شاید باورتان نشود اما در آرزوی سفر به نقاط شمالی کشور و دیدن آن طبیعت زیبا هستم و احساس می‌کنم عمرم در حال تلف شدن است.

نوش آفرین، ۱۷ ساله

 

پاسخ :

وجود چنین خصلتی در پدرتان عمدتاً می‌تواند ناشی از ۲ علت باشد؛ اول اینکه او از مخارج این قبیل امور نگران است و نمی‌خواهد هزینه‌ای متقبل شود. دوم اینکه دارای تعصبات ویژه‌ای در خصوص خانواده‌اش است که با حضور در مراکز تفریحی مغایرت دارد.

لازم است ابتدا بررسی کنید کدام ۱ از این دو دلیل وجود دارد و سپس بر آن اساس، از توصیه‌هایی که در ادامه بیان می‌شود استفاده کنید. در صورتی که نگرانی برای مخارج وجود دارد لازم است در گام نخست برای اشتغال متناسب با شرایط خانواده اقدام و از شیوه‌های کم خرج و حتی رایگان تفریح و گردش استفاده کنید و نیز از کمک اقوام درجه اول و در قالب همراهی با آنان برای رفتن به این مراکز بهره‌مند شوید. همچنین اگر تعصبات ویژه‌ای وجود دارد با شناسایی مراکز از هر حیث قابل اعتماد و مناسب و تفریحات خانگی و سفر به اماکن زیارتی و تفریحی که دیدن نقاط مورد علاقه را به همراه دارد، استفاده کنید.

یادآوری این نکته نیز ضروری است که مطالعه، ورزش، استفاده از رسانه‌های گروهی (صدا و سیما و مطبوعات)، ملاقات با دوستان و آشنایان، و آموزش به شیوه مکاتبه‌ای از جمله مطالبی هستند که به این فعالیت‌ها مغایرتی با افکار پدرتان نداشته و می‌توانند باعث رشد روانی، فرهنگی، و شادابی شما شوند.

ارسال دیدگاه