کد خبر : 1699

تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۲۱ زمان : ۷:۰۰

آنچه که از خواص بادام و روغن بادام نمی‌دانید!

بادام یکی از میوه‌های مقوی، پرانرژی، سرشار از ویتامین‌های A و B ، قند، املاح، چربی، روغن مایع و دارای یک ماده تخمیری و یاستازیک به نام امولسین است. بادام دارای مقداری آهک و فسفر است که این دو ماده معدنی اثر مؤثری بر مغز و سیستم عصبی دارند. بادام خشک برای کسانی که دچار […]

بادام یکی از میوه‌های مقوی، پرانرژی، سرشار از ویتامین‌های A و B ، قند، املاح، چربی، روغن مایع و دارای یک ماده تخمیری و یاستازیک به نام امولسین است.

بادام دارای مقداری آهک و فسفر است که این دو ماده معدنی اثر مؤثری بر مغز و سیستم عصبی دارند. بادام خشک برای کسانی که دچار کمبود کلسیم هستند، غذایی عالی به شمار می‌رود. به همین جهت مصرف آن به خانم‌های باردار توصیه می‌شود زیرا بادام به همان اندازه که برای زنان باردار مفید است به همان اندازه برای جنین فایده دارد.

مقدار مصرف بادام باید حد اقل در هر روز شش عدد باشد و باید آن را خوب و به آهستگی جوید.

ebeabacf66b87c4ae408d772a83692c1 300x200 آنچه که از خواص بادام و روغن بادام نمی‌دانید!

خواص روغن بادام

۱- از بادام شیرین، روغن مایع شیرینی استخراج می‌کنند که حکم مسهل را دارد. مقدار مصرف آن برای اشخاص بزرگسال ۶۰ گرم و برای بچه‌ها ۱۰ تا ۱۵ گرم است که باید صبح ناشتا مصرف بشود.

۲- روغن بادام را وقتی رونش‌ها تحریک شده‌اند باید مصرف کرد. دکتر بوتوله نقل می‌کند که دیوسکورید روغن بادام برای تسهیل در خروج سنگ مثانه بسیار مفید است.

۳- روغن بادام شیرین برای آرام‌ کردن درد گوش خیلی مفید است. نیم قاشق قهوه خوری کوچک روغن بادام را شب موقع خواب در گوش بچکانید و بخوابید. به این ترتیب خیلی زود درد گوش شما برطرف می شود.

۴- چنانچه روغن بادام شیرین را به اندازه مساوی با کره و کاکائو مخلوط کرده و گرم کنید، پمادی به دست خواهیدآورد که برای دست‌های ترک‌ خورده خیلی مؤثر است و مخصوصاً در زمستان ها دستها را نرم نگه می‌دارد.

۵- مخلوط تخم مرغ زده شده با روغن بادام شیرین داروی آرام بخش برای دردهای بواسیر است که باید آن را روی موضع مالید.

۶- شیر بادام را برای درمان تشنج، عفونت معده، روده ها و مجاری ادرار مصرف می‌کنند. مصرف شیر بادام برای معالجه تپش قلب و سرفه های پی در پی نیز سودمند است. برای تهیه شیر بادام باید ۵۰ گرم بادام را در آب نیم گرم خیس کنید و سپس پوست بکنید و سپس آن را با کمی آب سرد بکوبید تا خمیری به دست آید. بعد آن خمیر را در بقیه ۱ لیتر آب حل کنید و ۵۰ رم عسل به آن اضافه کنید و سپس از پارچه نازکی بگذرانید تا صاف بشود و مصرف کنید.

۷- خمیر بادام تلخ به جای صابون در شستشوی زخم اگزما مصرف می‌شود. شستشو با این خمیر جوش های قرمز پوست را از بین می‌برد. همچنین اگر زیر بغل یا پاها را که اغلب عرق می کند و بوی بد می‌دهد با خمیر بادام تلخ بشویند بوی بد آن را برطرف می‌کند.

 

گردآوری : علی احمدی‌نسب

ارسال دیدگاه