کد خبر : 525159

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۰۳ زمان : ۰:۰۱

مانتو ماکسی، مانتو کوتاه، شلوار فاق کوتاه دیگر چه ؟

به گزارش مجله اینترنتی تازه‌های جهان ، حدود ۲۰ سال قبل اندازه مانتوها مینی بود. پس از آن در بحبوحه اشاعه روش‌های ناب و اصیل اسلامی، مانتو ماکسی و بسیار بلند مد شد؛ ولی چند سال بعد، یعنی زمانی که هنوز از مانتو ماکسی استفاده می‌شد، موجی آغاز شد که در آن از پوشیدن مانتو […]

به گزارش مجله اینترنتی تازه‌های جهان ، حدود ۲۰ سال قبل اندازه مانتوها مینی بود. پس از آن در بحبوحه اشاعه روش‌های ناب و اصیل اسلامی، مانتو ماکسی و بسیار بلند مد شد؛ ولی چند سال بعد، یعنی زمانی که هنوز از مانتو ماکسی استفاده می‌شد، موجی آغاز شد که در آن از پوشیدن مانتو کوتاه تا زانو استقبال به عمل آمد. تعدادی از زنان هنگامی که دیدند با مانعی در مورد پوشش خود مواجه نشده‌اند، پس از امتحان کردن مانتوهای خفاشی، اندازه مانتوها را کم‌کم بالا بردند تا جایی که این روزها به زحمت می‌شود تفاوت میان مانتو و بلوز را تشخیص داد.

Support 5 مانتو ماکسی، مانتو کوتاه، شلوار فاق کوتاه دیگر چه ؟

شلوارهای بیچاره هم هر روز به یک رنگ و یک مدل درمی‌آیند، یک روز آن قدر تنگ می‌شوند که نام لوله تفنگ را به خود می‌گیرند، یک روز سندبادی می‌شوند و شلوار خانواده نام می‌گیرند و روز دیگر با پارچه‌هایی گشاد روانه بازار می‌شوند. همه این‌ها به کنار، اربابان مد وقتی دیدند شلوارهای دختران و پسران نزدیک است که از پایشان بیفتد، نوعی از شلوار را به بازار عرضه کردند که فاق کوتاه نام دارد و نیم متر پایین‌تر از جایی که باید بسته شود، کمربندی را به آن قفل می‌کنند. از همه اینها بدتر، زمانی بود که با انواع قفل و زنجیر، روپوش‌ها را تزیین می‌کردند و با دیدن آن‌ها آدم یاد دیوانه‌های زنجیری و جانیان خطرناک می‌افتاد که باید از آنها فرار می‌کرد. به راستی این مدها از کجا آمده و چه ایده و تفکری پشت این مدها پنهان است،. در پایان هر سال به ۱ مغازه مانتو فروشی که سر بزنید، انواع و اقسام مانتوهای مدل دار و انواع رنگ‌های شاد چیزی است که توجه هر خریداری را به خود جلب می‌کند است. در همین بین تنها پرسشی که از طرف اکثر متقاضیان مطرح می‌شود، رنگ سال است و از فروشنده تقاضای مانتوی رنگ سال را می‌کنند. این خود جای پرسش است که چرا بیشتر جوانان از یک رنگ فقط برای یک سال استفاده می‌کنند، باید قبل یا پس از آن سال چنین رنگی وجود نداشته است؟!

عده‌ای از زنان معتقدند که باید از روپوش‌های تیره استفاده کرد؛ چرا که می‌گویند اگر ما در محل کار روپوشی جز روپوش تیره بپوشیم، نگاه‌ها را سنگین احساس می‌کنیم.

ولی «شیوا، الف» دانشجوی ترم سوم رشته ادبیات فارسی می‌گوید: « من به هیچ عنوان از رنگ‌های تیره خوشم نمی‌آید، اما خانواده و جامعه از ما انتظار دارند که از مانتوها و به طور کلی البسه تیره استفاده کنیم. آنها وقار و متانت یک دختر را در پوشیدن لباس‌های تیره می‌دانند! درحالی‌که من نمی‌دانم بین سنگینی و متانت در رفتار یک دختر و رنگ سیاه و تیره چه رابطه‌ای وجود دارد؟!»

به هر حال داستان روپوش رنگارنگی همچنان پابرجاست!

ارسال دیدگاه