کد خبر : 525943

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۱۶ زمان : ۸:۰۰

شیوه شستن موهای معمولی و چرب و خشک

شیوه شستن موهای معمولی و چرب و خشک ۱- موهای معمولی: برای آقایانی که اغلب موهای کوتاه دارند، هیچ رقم مواظبت و دستور بعد از شستن لزومی ندارد. فقط خشک کردن صحیح و شانه کردن آن کافی است. در مردانی که موهای بلند و صاف و یا خانم‌ها بعد از شست‌وشو، ساقه موها خشک و […]

شیوه شستن موهای معمولی و چرب و خشک

۱- موهای معمولی: برای آقایانی که اغلب موهای کوتاه دارند، هیچ رقم مواظبت و دستور بعد از شستن لزومی ندارد. فقط خشک کردن صحیح و شانه کردن آن کافی است. در مردانی که موهای بلند و صاف و یا خانم‌ها بعد از شست‌وشو، ساقه موها خشک و فاقد چربی می‌شود و چون برای رسیدن چربی معمولی مترشحه از غدد چربی به تمام طول ساقه مو مدتی وقت لازم است، بنابراین ممکن است در این فاصله موها به عوارض کمبود چربی (خشکی، شکنندگی، و غیره) دچار شوند که بر جلوگیری از این وضع از روغن‌های نگهدارنده مو استفاده می‌شود.

اگر برای شستن مو از شامپوهایی با چربی اضافه استفاده می‌شود، رعایت این موضوع ضرورت ندارد.

۲- موهای چرب: بعد از شستن اینگونه موها نباید از بریانتین و روغنهای نگهدارنده مو استفاده کرد. هر شب و یا ۱ شب در میان (بسته به شدت چربی) از محلول‌های ضد چربی باید استفاده کرد.

در موقع مالیدن این محلول‌ها باید دقت کرد که پوست سر با آنها آغشته شود و فقط به خیس شدن موها کفایت نشود. این محلول‌ها به انواع مختلف تهیه شده و در دسترس است.

ماده اصلی آنها الکل و یا حلال‌های دیگر چربی است. در ضمن این محلول‌ها مقداری گوگرد و یا داروهای ضدچربی دیگری نیز به همراه دارند. در انتخاب این گونه محلول‌ها فقط از دکتر متخصص مو و پوست راهنمایی بخواهید.

ماساژ مرتب پوست سر، علاوه بر این که نتایج مفید زیادی در بهترکردن وضع موها دارد، باعث به جریان افتادن چربی‌های منافذ پوست شده و آنها را خارج می‌سازد. در شستن بعدی، این چربی‌ها کاملاً از بین می‌روند.

۳- در گیسوان خشک، علاوه بر این که دفعات شستن باید کمتر باشد، بعد از هر حمام نیز باید از محلول‌های روغن و یا کرم‌های نگهدارنده مو استفاده کرد. برای خشک کردن این‌گونه موها بعد از استحمام باید با ملایمت آنها را خشک کرد و از سشوار استفاده نکرد.

نوع روغنی که در این فراورده‌ها به کار می‌رود، فرق می‌کند. روغن نارگیل و روغن‌های معدنی، شفافیت ایجاد می‌کنند. ولی چون خشک می‌شوند، بنابراین برای موهای عادی و آنهایی که موهای خشک متمایل به عادی دارند، مناسب هستند.

آنهایی که موهای خشک دارند، باید از روغن‌های نباتی (زیتون، بادام شیرین، کنجد، فندق و کرچک) و یا روغن‌های حیوانی استفاده کنند. روغن‌های حیوانی نفوذ بیشتری در مو و پوست سر دارند؛ ولی چون بر روی ساقه مو می‌ماسند، شستن آنها مشکل‌تر است؛ ولی روغن‌های نباتی، به جز روغن کرچک، ماسیدگی مختصری ایجاد کرده و آسان‌تر شسته و پاک می‌شوند.

بعد از فرهای سرد و گرم و بد از نشستن زیر سشوار و در آخر رنگ کردن و بی‌رنگ کردن موها، باید از روغن های فوق استفاده کرد.

%D9%85%D9%881 شیوه شستن موهای معمولی و چرب و خشک

همچنین مطالعه بفرمایید :

چه چیزهای برای شستن موهای خشک لازم است؟

این بار با نسخه های گیاهی موهای چرب را درمان کنید

شامپوهای پرطرفدار که سبب طاسی موی سر می‌شوند

ارتباط شامپوها با ریزش مو و شوره سر

آشنایی با درمان‌های خانگی برای شوره سر

ارسال دیدگاه