کد خبر : 524042

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۱۱ زمان : ۸:۰۰

شامپوهای پرطرفدار که سبب طاسی موی سر می‌شوند

باشگاه خبرنگاران : کارشناسان و متخصصان پوست و مو به افرادی که از نوع خاصی از شامپو به نام شامپوی خشک که بدون نیاز به شستن موها آنها را پاکیزه می‌کند هشدار می‌دهند استفاده از این محصول می‌تواند سبب آسیب دیدگی شدید موها شود. گفتنی است، این محصول نخستین بار در دهه ۶۰ الی ۷۰ […]

باشگاه خبرنگاران : کارشناسان و متخصصان پوست و مو به افرادی که از نوع خاصی از شامپو به نام شامپوی خشک که بدون نیاز به شستن موها آنها را پاکیزه می‌کند هشدار می‌دهند استفاده از این محصول می‌تواند سبب آسیب دیدگی شدید موها شود.

گفتنی است، این محصول نخستین بار در دهه ۶۰ الی ۷۰ میلادی در ایالات متحده فروخته شده و به تدریج همگام با فناوری‌ها رشد کرده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، کشور انگلستان و زنان اهل این کشور به دلیل شرایط مختلف از جمله آب و هوای این کشور بزرگترین مصرف کننده محصولات مختلف شامپوی خشک هستند.

کارشناسان هشدار می‌دهند استفاده بیش از حد از این محصول می‌تواند سبب خارش پوست سر، ایجاد زخم‌ و حتی طاسی تکه‌ای در قسمت‌های مختلف کف سر شود.

این محصول در ابتدا برای کمک به بیماران بستری و نظافت آنها زمانی که امکان شستشوی موهای آنها وجود نداشت ابداع شد، اما به تدریج کاربری تجاری از آن بویژه برای افرادی که فرصت‌ کافی برای استحمام نداشتند به وجود آمد.

برای استفاده از این شامپو تنها افراد آن را به کف سر توسط افشانه مخصوص اسپری کرده با ماساژ کف سر و موهای خود در عرض کمتر از چند دقیقه موهایی تمیز، درخشان و با قابلیت فرم پذیری پیدا می‌کنند.

این شامپوها یکی از اصلی‌ترین اجزا در سفرهای فضایی است و فضا‌نوردان در فضا به دلیل عدم امکان شستشوی موها و بدن خود از این شامپو به همراه یک ساکشن مخصوص لایه برداری از سلول‌های مرده پوست استفاده می‌کنند.

در این محصول انواع مواد خشک کننده و روغن‌های مختلف وجود دارد که به سرعت موهای چرب را تمیز می‌کند‌.

استفاده بیش از حد از این محصول تا به حال باعث طاسی و مشکلات بسیار جدی مو و پوست سر در کاربران از سراسر دنیا شده است.

علاوه بر زخم، آکنه و پوسته پوسته شدن کف سر، ریزش شدید موی سر و شوره سر از دیگر عوارض جانبی استفاده از این محصول زیبایی است.

این محصول مورد استفاده بسیاری از هنر پیشه‌ها و خواننده‌های هالیوودی است که می‌خواهند به سرعت موهای خود را به مدل‌های مختلف تغییر حالت دهند، اما بیشتر آنها نیز دچار طاسی، ریزش موی سر و سایر مشکلات پوستی به این دلیل شده‌اند.

پژوهشگران استفاده از این محصول را تنها در زمان‌های بسیار فوری مجاز می‌دانند و توصیه می کنند افراد حتما از شامپو عادی برای شستشوی موهای خود همراه با آب ولرم استفاده کنند.

انتخاب شامپوی مناسب با جنس مو می‌تواند نقش اساسی در حفظ پر پشتی موها‌، جلوگیری از ریزش موی سر، عدم ایجاد آکنه و شوه موی سر داشته باشد. پس از شستشوی موی سر داشته باشد.

پس از شستشوی موی سر با شامپو آبکشی آن اهمیت ویژه‌ای دارد زیرا باقی ماندن شامپو بر روی موی سر به دلیل دارا بودن مواد شیمیایی در ساختار شامپو می‌تواند سبب ریزش موی سر شود.

کارشناسان کوتاه نگه داشتن موها را در نهایت به عنوان یک راه حل به افرادی که به دلیل بلند بودن موهای خود نمی‌توانند استحمام کافی و به اندازه داشته باشند را توصیه می‌کنند.

در عین حال قبل از استفاده از شامپوی خشک افراد حتما باید بر روی گردن و یا زیر بازو تست حساسیت انجام دهند تا در اثر مواد شیمیایی این محصول دچار حساسیت آلرژیکی نشوند.

ارسال دیدگاه