کد خبر : 533012

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۰۱ زمان : ۷:۳۶

قتل عام غیرنظامیان سوری توسط جنگنده‌های روسیه

خبرگزاری رویترز (Reuters) در گزارشی به نقل از یک گروه حقوق بشری مستقر در لندن، آماری از کشته شدگان حملات هوایی روسیه در سوریه ارائه کرده است.

این گروه مدعی است که بیش از ۱۰۰۰ غیر نظامی در این حملات جان خود را از دست داده اند.
رویترز نوشت: «یک گروه ناظر حقوق بشر، روز چهارشنبه گزارش داد که دست کم ۳۰۰۰ نفر ازجمله بیش از ۱۰۰۰ غیر نظامی در حملات هوایی روسیه از ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۵ کشته شده اند.

گروه ناظران حقوق بشر سوریه که خشونت ها در این کشور را از طریق شبکه ای گسترده از منابع محلی رصد می کند، اعلام کرد که ۸۹۳ نفر از اعضای داعش در میان این کشته شدگان هستند.»

مقامات روسی پیش از این، گزارشات این گروه را زیر سئوال برده و نامعتبر و مغرضانه خوانده اند. چندی پیش سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که اعتبار گروه ناظران حقوق بشر سوری مستقر در لندن به عنوان مرجع اطلاعات رسانه های خبری غربی درباره تحولات سوریه زیر سوال است.

‘الکساندر لوکاشویچ’ در بیانیه ای در این رابطه عنوان کرد: بر اساس اطلاعات موثقی که در دست داریم، در این گروه تنها دو نفر متشکل از یک رییس و یک منشی فعالیت می کنند. رییس این گروه شخصی به نام ‘آر. عبدالرحمان’ است که نه تنها فاقد هر نوع پیشینه روزنامه نگاری است، بلکه حتی مدرک تحصیلات متوسطه نیز ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه خود تشریح کرد: ‘عبدالرحمان’ به عنوان رییس گروه به اصطلاح ناظران حقوق بشر سوری در لندن سال گذشته در یک مصاحبه اذعان کرد که مقیم انگلیس و شهروند این کشور بوده و مالک یک مغازه اغذیه فروشی است. مجموع حقایق فوق الذکر ما را به این نتیجه می رساند که اطلاعات ارایه شده توسط ساختار موسوم به گروه ناظران حقوق بشر سوری در لندن درباره رویدادهای سوریه را فاقد اعتبار ارزیابی کنیم.»

ارسال دیدگاه