کد خبر : 532783

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۰/۰۶ زمان : ۸:۰۰

آمار تاسف بار مصرف دخانیات در نسل جوان

قائم مقام وزیر بهداشت از آمار تاسف بار مصرف دخانیات در نسل جوان در کشور خبر داد و گفت: مصرف دخانیات و به ویژه قلیان در میان دانشجویان و قشر جوان به شدت افزایش یافته است. دکتر حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص قانون سال ۱۳۸۱ مبنی بر […]

قائم مقام وزیر بهداشت از آمار تاسف بار مصرف دخانیات در نسل جوان در کشور خبر داد و گفت: مصرف دخانیات و به ویژه قلیان در میان دانشجویان و قشر جوان به شدت افزایش یافته است.

دکتر حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص قانون سال ۱۳۸۱ مبنی بر ممنوعیت مصرف دخانیات برای دانشجویان گفت: در محیط‌های دانشجویی چندان شاهد مصرف دخانیات در انزار عمومی نیستیم  اما اگر موردی را شاهد باشیم قطعا برخورد خواهیم کرد. نگرانی ما این است که درصد مصرف دخانیات در دانشجویان به ویژه دانشجویان پزشکی و پیرا پزشکی در حال افزایش است. این در حالی است که سن شیوع نیز کاهش یافته است.

وی ضمن تاکید بر افزایش مصرف قلیان در دانشجویان گفت: مصرف دخانیات و به ویژه قلیان در میان دانشجویان و قشر جوان به شدت افزایش یافته است که باید با اقدامات پیشگیرانه و فرهنگی با این روند مبارزه کنیم. تقریبا تعداد مصرف کنندگان دخانیات در کشور معادل نسل جوان در کشور می‌باشد که بسیار تاسف بار است.

وی افزود: از مهمترین اقداماتی که سازمان بهداشت و مجامع علمی دنیا برای کنترل مصرف دخانیات توصیه می‌کنند، علاوه بر اقدامات پیشگیرانه و فرهنگی افزایش مالیات بر سیگار است که متاسفانه در برخی کشورها از جمله ایران همیشه این را بهانه می‌کنند که افزایش مالیات بر سیگار موجب افزایش میزان قاچاق آن می‌شود در حالی که مبارزه با قاچاق کالاهایی که تولید انبوه دارند و یا نمایندگی آنها شناخته شده است کار دشواری نیست.

منبع : سایت تابناک
ارسال دیدگاه