کد خبر : 532820

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۰/۰۶ زمان : ۱۸:۰۰

افزایش ۲۰ تا ۳۰ نفری مرگ و میر در روزهای آلوده تهران

“رحمت الله حافظی” عضو شورای شهر تهران افزود: براساس اعلام سازمان بهشت زهرا، در روزهایی که وضعیت هوای تهران در حالت اضطرار است میزان متوفیان ۲۰ تا ۳۰ نفر بیشتر است که این آمار، واقعیتی غیرقابل انکار است.  حافظی که خود ریاست کمیسیون سلامت شورای شهر تهران است اضافه کرد: براساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، […]

“رحمت الله حافظی” عضو شورای شهر تهران افزود: براساس اعلام سازمان بهشت زهرا، در روزهایی که وضعیت هوای تهران در حالت اضطرار است میزان متوفیان ۲۰ تا ۳۰ نفر بیشتر است که این آمار، واقعیتی غیرقابل انکار است. 

حافظی که خود ریاست کمیسیون سلامت شورای شهر تهران است اضافه کرد: براساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، آلودگی هوا سرطان زا است.

آلودگی هوا در تهران 

538577 395 افزایش ۲۰ تا ۳۰ نفری مرگ و میر در روزهای آلوده تهران
.

این عضو شورای شهر تهران همچنین خواستار ورود رئیس جمهور به حل معضل آلودگی هوای پایتخت شد و گفت: مشکل اصلی این است که متاسفانه مدیران، سلامت مردم را در تصمیم گیری‌های خود مدنظر قرار نمی‌دهند. 

وی افزود: متاسفانه با وجود اقدامات موثری که در دوسال گذشته اعم از گوگردزدایی از گازوئیل و افزایش کیفیت بنزین صورت گرفته، چون حلقه های ارتباطی کامل نیست هنوز هم با مشکل مواجهه هستیم.

وی با بیان اینکه دولت در اردیبهشت ۹۲ مصوبه‌ای داشت که براساس آن خودروهای دیزلی ملزم به نصب فیلتر دوده شدند؛ اما اتفاقی نیفتاد، ادامه داد: دولت نیز حدود دوسال قبل مصوبه‌ای داشت که براساس آن خودورسازان از ابتدای سال ۹۴ باید به روی خودورهای تولیدیشان فیلتر دوده نصب می‌کردند اما اجرا نشد!

منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا )
ارسال دیدگاه