کد خبر : 532815

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۰/۰۶ زمان : ۱۴:۰۰

اسیر داعشی ارتباط ترکیه با داعش را فاش کرد

عبدالرحمان عبدالهادی اسیر ۲۰ ساله داعشی گفت که در سال ۲۰۱۳ به گروهک تروریستی داعش برای نبرد با نیروهای دولتی سوریه پیوسته است. وی خاطرنشان کرد: در ماه اوت ۲۰۱۴ ظرف یک هفته نحوه استفاده از کلاشینکوف و تیربار و دیگر تسلیحات را فراگرفته است. عبدالهادی گفت: ما در ترکیه آموزش دیدیم زیرا سرکرده های داعش حضور ما […]

عبدالرحمان عبدالهادی اسیر ۲۰ ساله داعشی گفت که در سال ۲۰۱۳ به گروهک تروریستی داعش برای نبرد با نیروهای دولتی سوریه پیوسته است.

وی خاطرنشان کرد: در ماه اوت ۲۰۱۴ ظرف یک هفته نحوه استفاده از کلاشینکوف و تیربار و دیگر تسلیحات را فراگرفته است.

عبدالهادی گفت: ما در ترکیه آموزش دیدیم زیرا سرکرده های داعش حضور ما را در آنجا امن دیدند زیرا آموزش در سوریه با توجه به حملات هوایی کار سخت و دشواری بود.

عضو گروه تروریستی داعش افزود: رسانه های گروهی نوشتند که ما در اردوگاه ارتش آزاد سوریه آموزش می بینیم اما تمامی مربیان ما در اردوگاه عضو داعش بودند. بسیاری از آنها برای یافتن کار به ترکیه آمده بودند اما به سرعت به داعش پیوستند.

وی توضیح داد: من بر اساس ماموریت سپرده شده از سوی داعش موظف بودم از راه اینترنت به عناصر داعشی برای آمدن از سوریه و فراگرفتن آموزش در ترکیه کمک کنم.

وی ادامه داد: ما پس از پایان یافتن دوره آموزش عناصر داعشی را به اورفا ترکیه و از آنجا به شهر الرقه سوریه می فرستادیم تا در آنجا در مناطق مختلف سوریه توزیع شوند. اسلحه از عراق با کامیونهای غیرنظامی تحت عنوان کمک های بشردوستانه و مواد غذایی به دست عناصر داعش می رسید و تسلیحات سنگین نیز از منطقه الشدادی در استان الحسکه سوریه در اختیار داعشی ها قرار می گرفت.

این اسیر داعشی در پایان اظهارات خود از پیوستن به داعش ابراز تاسف و پشیمانی کرده و گفت: آنچه که در مورد داعش خوانده بودم با آنچه که از آنها مشاهده کردم کاملا در تضاد بود.

عبدالرحمان عبدالهادی در ماه جاری میلادی در هنگام نبرد با جنگجویان کرد به اسارت درآمد و هم اکنون در زندان متعلق به گروه ” دفاع مردمی کرد” که با تروریست ها در شمال عراق می جنگد، بسر می برد.

بسیاری از کشورها و نهادهای بین الملل تا کنون به ارتباط ترکیه با گروهک تروریستی داعش و حمایت لجستیکی آنکارا از آنها اشاره واعلام کرده اند که ترکها عناصر داعش را به سوریه انتقال می دهند و در بیمارستانهای خود مجروحان شان را مداوا می کنند.

در همین راستا مقا م های بلندپایه روسیه نیز آنکارا را به دست داشتن در تجارت نفت به غارت رفته از سوریه و عراق توسط داعش متهم کرده اند.

گروه تروریستی ارتش آزاد سوریه که مقر فرماندهانش در استان هاتای ترکیه واقع در مرز سوریه قرار دارد، از سوی آنکارا به عنوان یک گروه میانه رو مخالف دولت سوریه شناخته شده است.

.

vGpacRQgrhOG اسیر داعشی ارتباط ترکیه با داعش را فاش کرد

ارسال دیدگاه