کد خبر : 525094

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۰۲ زمان : ۱۲:۰۰

کلاهبردار ۱۷ ساله در اراک دستگیر شد

به گزارش مجله اینترنتی تازه‌های جهان ، دو نوجوان در استان مرکزی که اقدام به کلاهبرداری و خالی کردن حساب کاربران اینترنتی در شهرهای مختلف کشور کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند. صطفی نوروزی، ‌اظهار داشت: دو نوجوان با راه‌اندازی صفحه‌ای اینترنتی و با بهانه فروش اکانت بازی آنلاین اینترنتی اقدام به کلاهبرداری و دسترسی […]

به گزارش مجله اینترنتی تازه‌های جهان ، دو نوجوان در استان مرکزی که اقدام به کلاهبرداری و خالی کردن حساب کاربران اینترنتی در شهرهای مختلف کشور کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

صطفی نوروزی، ‌اظهار داشت: دو نوجوان با راه‌اندازی صفحه‌ای اینترنتی و با بهانه فروش اکانت بازی آنلاین اینترنتی اقدام به کلاهبرداری و دسترسی به اطلاعات حساب بانکی ۳۰ نفر در شهرهای مختلف کشور کرده که توسط پلیس فتای استان مرکزی دستگیر شدند.

وی افزود: فردی با مراجعه به پلیس از برداشت غیر‌مجاز از حساب بانکی‌ مادرش شکایت کرد و گفت که بعد از اقدام به خرید اینترنتی اکانت یک بازی اینترنتی متوجه شدم مبلغ ۲۴ میلیون ریال از حساب بانکی مادرم به صورت غیرمجاز برداشت شد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: بعد از این گزارش، بررسی‌ها آغاز شد تا عاملان این برداشت‌های غیر مجاز با کارهای کارشناسی و تخصصی شناسایی شود، با انجام تحقیقات در کمتر از ۴ ساعت، کارآگاهان موفق شدند با اقدامات تخصصی متهم اصلی پرونده را که نوجوانی ۱۷ ساله بود، شناسایی کنند.

‌نوروزی با اشاره به دستگیری متهم اصلی گفت: با اقدامات انجام شده، محل سکونت متهم اصلی در یکی از استانهای همجوار مرکزی شناسایی شد و با هماهنگی دستگاه قضایی تیمی از ماموران انتظامی متهم که نوجوانی ۱۷ ساله بود، دستگیر کردند.

وی خاطرنشان کرد: پس از دستگیری متهم در اعترافاتش بیان کرد با همکاری یکی از بستگانش که نوجوانی ۱۴ ساله است، اقدام به طراحی این سایت و جعل درگاه بانکی کرده و افراد علاقمند به این بازی را ترغیب به خرید اکانت بازی اینترنتی با قیمت پایین کرده که پس از ورود کاربران به این سایت، اطلاعات حساب بانکی‌شان را سرقت می‌کردیم.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: پس از اعتراف متهم اصلی، متهم دیگر نیز دستگیر شد که در بررسی تخصصی تجهیزات یارانه‌ای آنان، تعداد ۳۰ فقره اطلاعات حساب بانکی از افراد مختلف به دست آمد.

‌نوروزی با اشاره به مبلغ سرقتی این دو نوجوان اضافه کرد: این دو نوجوان تاکنون حدود ۱۰۰ میلیون ریال برداشت غیرمجاز انجام داده بودند، تعدادی از مالباختگان شناسایی شده و تحقیقات تکمیلی هنوز ادامه دارد، با توجه به گسترش استفاده از فضاهای مجازی لزوم مراقب از فرزندان و کنترل آنها هر روز بیشتر می‌شود و والدین باید در این زمینه هوشیارتر باشد.

منبع : جام نیوز
ارسال دیدگاه