کد خبر : 438041

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۱۸ زمان : ۷:۰۰

کشف ادوات جنگی واقعه عاشورا

کشف ادوات جنگی واقعه عاشورا عشق و ارادت به خاندان اهلبیت علیهم السلام در طول تاریخ، در میان شیعیان آنان در حال نور افشانی بوده و هست و اشتیاق کشف حقایق و واقعیت های بیشتر از زندگی معصومین روز به روز در میان پیروان آنان در حال فزونی است . واقعه عاشورا و حماسه آفرینی […]

کشف ادوات جنگی واقعه عاشورا

عشق و ارادت به خاندان اهلبیت علیهم السلام در طول تاریخ، در میان شیعیان آنان در حال نور افشانی بوده و هست و اشتیاق کشف حقایق و واقعیت های بیشتر از زندگی معصومین روز به روز در میان پیروان آنان در حال فزونی است .

واقعه عاشورا و حماسه آفرینی حضرت اباعبدالله الحسین صلوات‌الله‌علیه و یاران با وفای ایشان در این میان از حرارت بالایی در دلهای شیعیان و دوستداران خاندان اهلبیت علیهم‌السلام برخوردار است و دیدگان مشتاق عاشقان خاندان پیامبر با اشتیاقی مثال زدنی، در پی کشف حقایق و واقعیت های بیشتری از جزییات حماسه کربلا است .

.
3354469 897 کشف ادوات جنگی واقعه عاشورا
.
اخیرا صحبت هایی مبنی بر اینکه نیزه های شکسته و ادوات جنگی واقعه عاشورا در منطقه کربلا کشف شده است شنیده می‌شود تا آنجا که این خبر گاهی مرز حقیقت تا شایعه را در ذهن ها پدیدار می‌سازد. به همین منظور به سراغ حسین پلارک رییس ستاد بازسازی عتبات رفته ایم تا صحت و سقم این خبر را جویا شویم :

وی در این خصوص به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت : طی حفاری هایی که برای توسعه حرمین شریفین در کربلای معلی انجام داده ایم، برای شناخت زمین و سطح آب از صحن ها و محل هایی نمونه برداری و گودبرداری کردیم که در این نمونه برداری ها به قطعات فلزی در عمق هشت متری زمین رسیدیم .

.
 3354470 331 کشف ادوات جنگی واقعه عاشورا
.
پلارک افزود : پس از بررسی های مختلف توسط مهندسین پروژه، تکنسین ها و همکاران عراقی به این نتیجه رسیدیم که این قطعات فلزی اکسیده شده نمی تواند فلز دیگری به جز ادوات جنگی مربوط به صحنه نبرد کربلا باشد.
ارسال دیدگاه