کد خبر : 531893

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۹/۲۳ زمان : ۱۶:۰۰

کدام عضو داعش می خواهد کنسولگری آمریکا در ترکیه را منفجر کند؟

طی روزهای گذشته، در خبرها اعلام شده بود،سرکنسولگری ایالات متحده در استانبول به دنبال انتشار خبری مبنی بر حمله انتحاری به آن تعطیل شده است. به گزارش شفاف، بنا بر اطلاعات  منتشر شده در روزنامه ملیت، رقیل الحردانی، عضو داعش، به ترکیه آمده و برای انجام عمیات انتخاری آماده می شود. بنا بر گزارش روزنامه […]

طی روزهای گذشته، در خبرها اعلام شده بود،سرکنسولگری ایالات متحده در استانبول به دنبال انتشار خبری مبنی بر حمله انتحاری به آن تعطیل شده است. به گزارش شفاف، بنا بر اطلاعات  منتشر شده در روزنامه ملیت، رقیل الحردانی، عضو داعش، به ترکیه آمده و برای انجام عمیات انتخاری آماده می شود.
بنا بر گزارش روزنامه ملیت،  نیروهای داعش که در پی حملات هوایی نیروهای ائتلافی سوریه مجبور به ترک مناطق تحت تصرف خود شده اند، اعلام کردند که در مقابل این حملات آمریکا را هدف قرار خواهند داد. به دنبال این تهدیدات و بعد از کارهای واحدهای اطلاعاتی، هفته گذشته، ایالات متحده کنسولگری خود در استانبول را به طور موقت، کاملاً تعطیل کرد. اداره امنیت استانبول نیز تدابیر شدید امنیتی در اطراف این بنا اتخاذ کرده است.
چه کسی می خواهد به کنسولگری آمریکا حمله کند؟
گزارش های مهمی از علت تعطیلی موقت فعالیت های سرکنسولگری ایالات متحده و اتخاذ تدابیر شدید امنیتی وصول شده است. بنا به اظهارات واحدهای اطلاعاتی، یکی از اعضای داعش به نام محمد رقیل الحردانی، که سابقه فعالیت های مسلحانه درون داعش دارد، به دنبال انجام عملیات انتحاری در کنسلولگری آمریکاست. الحردانی برای تحقق عملیات انتحاری مورد نظر، منتظر تجمع آمریکایی ها در داخل ساختمان کنسولگری بوده است.
طی اشتراک اطلاعاتی با مقامات امنیتی ایالات متحده مشخص شد که محمد ابراهیم طاها محمد عیسوی استاندار فرات و مروان العراقی، معاون او، نیز پیگیر وقوع این عملیات انتحاری بودند. پیش از این، الحردانی در زمینه اطلاعات امنیتی برای مروان العراقی کار می کرد.
تروریست داعش  کی وارد ترکیه شد؟ 
بنا بر گزارش ها، مشخص شده که الحردانی در روز ۲۸ نوامبر وارد ترکیه شده است. مادر او نیز در استان الانبار عراق و در منطقه قبیله ابو حردانی در اداره زنان داعشی مشغول خدمت است. مشخصات حردانی نیز شناسایی شده است. بر این اساس، حردانی متولد ۱۹۹۱، با ۱۶۵ سانتی متر قد، پوست برنزه، چشمان قهوه ای بوده و یک زخم نیز روی دستش دارد.
بعد از به دست آمدن این معلومات، به دلیل جدی بودن اطلاعات موجود، طبق اقداماتی که قبلاً نیز در موارد مشابه اتخاذ می شد، فعالیت کنسولگری ایالات متحده به طور موقت تعطیل شد.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال دیدگاه