کد خبر : 1873

تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۰۳ زمان : ۷:۰۰

چیزهایی كه درباره نیش پشه نمی‌دانید

آیا همه پشه ها نیش می زنند؟ آیا همه پشه ها خطرناك هستند؟ چه راه هایی برای دور ماندن از شر آنها وجود دارد؟   به گزارش تازه‌های جهان و به نقل از پایگاه خبری «سلامانه»، این ها چند نكته ای هستند كه شاید درباره این حشرات ندانید: – حدود ۳۵۰۰ نوع پشه در دنیا […]

آیا همه پشه ها نیش می زنند؟ آیا همه پشه ها خطرناك هستند؟ چه راه هایی برای دور ماندن از شر آنها وجود دارد؟

 

به گزارش تازه‌های جهان و به نقل از پایگاه خبری «سلامانه»، این ها چند نكته ای هستند كه شاید درباره این حشرات ندانید:

– حدود ۳۵۰۰ نوع پشه در دنیا وجود دارد اما همه شان انسان ها را نیش نمی زنند. از آنهایی كه سراغ انسان می روند، فقط پشه های ماده هستند كه آدم را نیش می زنند و خون او را می مكند تا از پروتئین آن برای تخم گذاری استفاده كنند.

– تحقیقات نشان داده، ‌گروه خونی O بیش از A یا B پشه ها را جذب می كند،‌ اگرچه این مساله مورد تردید است.

– گفته می شود لباس های تیره، ‌پشه ها را بیش تر جذب می كند.

– پشه ها جذب افرادی می شوند كه دی اكسید كربن بیش تری تولید می كنند، مثل زنان باردار یا كسانی كه الكل می خورند.

– سعی كنید محل نیش را نخارانید. باعث پخش بیش تر بزاق پشه،‌ تولید هیستامین بیش تر در بدن شما در واكنش به آن و در نتیجه خارش بیش تر می شود.

– بهترین راه برای مبارزه با آن، ‌شستن محل نیش با صابون و آب سرد است. اگر خارش زیاد ادامه داشت، از كرم های ضدالتهاب یا آنتی هیستامین مثل پماد «هیدروكورتیزون یك درصد» استفاده كنید.

– در آمریكا گروهی از پشه ها ناقل بیماری ویروسی «چیكون گونیا» هستند كه بیماری آن، ۴ تا ۸ روز پس از گزش شروع می شود و یك هفته طول می كشد. درد مفاصل،‌ ورم، تب و سردرد از علایم آن هستند. این بیماری معمولا كشنده نیست ولی چنان دردناك است كه ممكن است آدم آرزوی مرگ كند.

ارسال دیدگاه