کد خبر : 525949

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۱۶ زمان : ۱۶:۰۰

چگونه صورت جذاب، مغز انسان را به جنب‌وجوش وادار می‌کند؟

به گزارش مجله اینترنتی تازه‌های جهان ، طی تحقیقات معلوم شد است که تماس چشمی با ۱ صورت زیبا، برای به جنب‌وجوش آوردن مغز تنها ظرف چند ثانیه کافی است. دانشمندان انگلیسی پی برده‌اند که وقتی چشم فردی به ۱ صورت زیبا می‌افتد نقطه‌ای از مغز شروع به فعالیت می‌کند. این دانشمندان معتقدند که پیوند […]

به گزارش مجله اینترنتی تازه‌های جهان ، طی تحقیقات معلوم شد است که تماس چشمی با ۱ صورت زیبا، برای به جنب‌وجوش آوردن مغز تنها ظرف چند ثانیه کافی است. دانشمندان انگلیسی پی برده‌اند که وقتی چشم فردی به ۱ صورت زیبا می‌افتد نقطه‌ای از مغز شروع به فعالیت می‌کند. این دانشمندان معتقدند که پیوند با افراد جذاب ۱ امتیاز تکاملی زیستی است به خوبی در مغز تعریف‌شده است.

این بررسی نشان می‌دهد که تماس با افراد خوش چهره و جذاب موقعیت اجتماعی افراد را نیز بالا می‌برد. جذابیت به چیزی بیش از زیبایی محض صورت مربوط می‌شود و آن علاوه بر تعریف سنتی زیبایی صفاتی مانند درخشندگی، شادابی، همدردی و حتی حس مادرانه را شامل می‌شود.

در ۱ آزمایش برای ۱۶ داوطلب، ۸ زن و ۸ مرد در حالی که مغز آنها اسکن میشد، تصاویر رنگی از صورت ۴۰ فرد ناشناس به نمایش گذاشته شد. از این گروه خواسته شد جذابیت هر صورت را از ۱ تا ده درجه‌بندی کنند.

صورت‌هایی که جذاب تشخیص داده می‌شد، صرف نظر از جنسیت آنها ۱ قسمت خاص از مغز را به فعالیت وا داشت. این قسمت بحث مرکز پاداش نامیده شد.

مطالعه میمون و موش نشان داده است که این قسمت از مغز زمانی‌که موجود در انتظار پاداشی مانند غذا یا آب است فعال می‌شود.

این تحقیق نشان می‌دهد که مغز، صورت‌های جذاب را ظرف چند ثانیه ثبت می‌کند که بدان معنی است که این ۱ فرآیند خودکار است و احتمالاً در مغز برنامه‌ریزی شده است.

این موضوع همچنین این یافته‌ی روان‌شناسی را که مردم در نگاه اول در مورد ۱ غریبه قضاوت می‌کنند توجیه می‌کند.

صورت جذاب چگونه صورت جذاب، مغز انسان را به جنب‌وجوش وادار می‌کند؟

ارسال دیدگاه