کد خبر : 532693

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۰/۰۶ زمان : ۰:۰۱

چطور تماشای تلویزیون را در خانه محدود کنیم؟

به کودکان خود اجازه ندهید در مقابل تلویزیون غذا بخورند و تکالیف درسی‌شان را انجام دهند. روانشناسان پیشنهاد می‌کنند مدت زمان تماشای تلویزیون کودکان و نوجوانان را به روزانه حداکثر یک تا دو ساعت کاهش دهید. روش دیگر این است که تماشای تلویزیون را در روزهای هفته به یک ساعت محدود کنید و آن را […]

کودکان و تلویزیون چطور تماشای تلویزیون را در خانه محدود کنیم؟

به کودکان خود اجازه ندهید در مقابل تلویزیون غذا بخورند و تکالیف درسی‌شان را انجام دهند.

روانشناسان پیشنهاد می‌کنند مدت زمان تماشای تلویزیون کودکان و نوجوانان را به روزانه حداکثر یک تا دو ساعت کاهش دهید.

روش دیگر این است که تماشای تلویزیون را در روزهای هفته به یک ساعت محدود کنید و آن را در روزهای تعطیل و آخر هفته به دو ساعت افزایش دهید. فراموش نکنید که این برنامه می‌تواند در بعضی شرایط انعطاف‌پذیر باشد. مثلا در صورتی که فرزندتان برنامه آموزشی تماشا می‌کند، می‌توانید زمان تماشای تلویزیون را تا نیم ساعت افزایش دهید.

این موضوع را که «فرزندتان ابتدا باید تکالیف درسی و مسولیت‌های خانه را انجام دهد سپس تلویزیون تماشا کند»، به صورت یک قانون درآورید. در صورتی که برنامه مورد علاقه فرزندتان قبل از انجام تکالیف درسی‌اش آغاز می‌شود، می‌توانید برنامه مورد علاقه او را ضبط کنید و پس از انجام تکالیف برایش پخش کنید.

بعضی روانشناسان توصیه ‌می‌کنند بهترین حالت این است که تماشای تلویزیون در طول هفته را از برنامه فرزندتان حذف کنید. این موضوع  غیر از این که باعث می‌شود فرزندتان برای تمام کردن تکالیف درسی‌اش عجله نکند، فرصت بیشتری برای  ارتباط با او در طول هفته به شما می‌دهد.

به عنوان مثال، به جای نگه‌داشتن کودکتان مقابل تلویزیون در زمان آماده کردن شام ،می‌توانید از او بخواهید شما را در مراحل آماده‌سازی شام کمک کند. مثلا چاقوی کندی به او بدهید تا خیار خرد کند و یا از او بخواهید رومیزی را بیندازد و میز را بچیند.

منبع : جام نیوز
ارسال دیدگاه