کد خبر : 523495

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۰۴ زمان : ۷:۴۲

پیشگویی‌های نوستر اداموس

مجله اینترنتی تازه های جهان : نوستر اداموس (میشل لو لوستردام) پیشگوی مشهور در ۱۴ دسامبر ۱۵۰۳ در ایالت سنت رمی در کشور فرانسه به دنیا آمد. او از یک خانواده عالم و دانشمند یهودی تبار بود که بعدها به خاطر اذیت و آزار حکومت لویی دوازدهم مجبور شد که در سال ۱۹۰۰ از یهودیت […]

مجله اینترنتی تازه های جهان : نوستر اداموس (میشل لو لوستردام) پیشگوی مشهور در ۱۴ دسامبر ۱۵۰۳ در ایالت سنت رمی در کشور فرانسه به دنیا آمد. او از یک خانواده عالم و دانشمند یهودی تبار بود که بعدها به خاطر اذیت و آزار حکومت لویی دوازدهم مجبور شد که در سال ۱۹۰۰ از یهودیت و مسیحیت تغییر دین دهد. نوستر اداموس پس از اتمام تحصیلات کلاسیک علوم پزشکی، گیاه‌شناسی، و نجوم را فرا گرفت. در طول حیات نوستر اداموس طاعون بیش از ۱ چهارم از جمعیت اروپا را از بین برد. بنا بر این تعجبی ندارد که در آن رباعی های نوستر اداموس فضایی پر از ترس و وحشت وجود دارد. شکی نیست که نوستر اداموس در زمینه دانش پزشکی از همه هم عصران خود پیش بوده است. دستورالعمل او برای درمان بیماری مرگ سیاه انتقال اجساد آلوده از محل استفاده از هوای پاک با آب سالم و ۱ رژیم غذایی سرشار از ویتامین ث بوده است و در مقایسه با دستورات پزشکی آن زمان بیمارانش از بین نمی‌رفتند. نوستر اداموس نوشتن اشعار پیش گویانه خود را در شهر سالون و در سال ۱۵۵۴ آغاز کرد. این اشعار به ۱۰ قسمت که هر کدام «سنتوری» نامیده می‌شوند تقسیم شده است. سنتوری ها در سال‌های ۱۵۵۵ و ۱۵۵۸ منتشر شد و از آن زمان به بعد به طور مداوم به چاپ رسیده است.

همان طور که نوستر اداموس در اشعارش به آن اشاره کرده است او بر روی یک سه‌پایه برنزی می‌نشست و تا پاسی از شب در آب و آتش می‌نگریست؛ گاهی اوقات از گیاهان تحرک زا استفاده می‌کرد. او در رباعی هایش از صنعت جناس و تمثیل استفاده می‌کرد. از بیشتر اشعارش می‌توان چندین معنی استنباط کرد و در برخی از آنها به اسامی خاص و وقایع و حوادث، اماکن جغرافیایی، و اصطلاحات نجومی اشاره شده است. ابهام و در عین حال وضوح و روشنی که در اشعارش وجود دارد به هر نسل جدیدی این اجازه را می‌دهد که اشعار نوستر اداموس را به روش خود تفسیر کند.

گفته می‌شود که نوستر اداموس تاریخ مرگ خود را نیز پیشگویی کرده است. مشهور است که وقتی دستیارش در شب اول جولای ۱۵۶۶ به نوستر اداموس « شب بخیر » گفته بود، استاد به شاگرد گفته بود ما را فردا غروب آفتاب زنده نخواهی دید. او در ۲ جولای ۱۵۶۶ از دنیا رفت.

جسد نوستر اداموس به طور عمودی در کلیسای کوردیلین شهر سالون به خاک سپرده شد. اما داستان او همین جا خاتمه نیافت. جسد او دو بار از خاک بیرون آورده شد. در سال ۱۷۰۰ میلادی جسد نوستر اداموس به ۱ دخمه بزرگ نقل مکان داده شد.

در انقلاب فرانسه در سال ۹۱ چند سرباز طاغوت او را شکستند. شهردار شهر با شرح اینکه چطور نوستر اداموس انقلاب فرانسه را پیشگویی کرده است معترضین را آرام کرد و آنها بقایای جسد را دوباره در دخمه جای دادند. اما مسئله به همین جا ختم نیافت. نوستر اداموس در سنتوری شماره ۹ و در رباعی شماره ۷ چنین نوشت:

مردی که مقبره ای را که یافته است می‌گشاید

و آن را بلافاصله نمی‌بندد

شر و بدی همراه او خواهد بود

شری که هیچ کس قادر به دفع آن نیست

 

مشهور است که سربازانی که به مقبره او بی‌حرمتی کرده بودند هنگام برگشت، به دام دشمن افتادند و تا آخرین نفر کشته شدند.

در زیر به چند پیشگویی نوستر اداموس که صحت آنها اثبات شده است اشاره می‌کنیم :

 

پیشگویی های نوستر اداموس : هنری دوم پادشاه فرانسه

هنری دوم پادشاه فرانسه بود که نوستر اداموس چگونگی مرگش را چنین پیشگویی کرده بود:

شیر جوان فایق آمد بر شیر پیر

در نخستین یورش در صحنه نبرد

او چشم های دشمن خود را

که در محفظه طلایی قرار دارد

سوراخ خواهد کرد

با ۲ زخم و ۱ زخم و بعد مرگی سخت

 

۴ سال بعد از این پیشگویی در سال ۱۵۵۹ این پیشگویی به حقیقت پیوست. ۱ روز یکی از دوستان هنری که افسری جوان بود بدون مقدمه به او حمله کرد و کلاهخود او را با نیزه سوراخ کرد و او در ناحیه سر و گردن به سختی مجروح شد. شاه بعد از ۱۰ روز تحمل درد و رنج از دنیا رفت.

 

پیشگویی های نوستر اداموس : لویی شانزدهم

لویی شانزدهم پادشاه فرانسه و همسرش ملکه ماری آنتوانت در زمان انقلاب فرانسه از سوی انقلابیون خشمگین به تیغه گیوتین سپرده شدند. پیش از آن ملکه قصد فرار داشتند اما موفق نشدند. در زیر پیشگویی نوستر اداموس درباره این فرار ناموفق آمده است:

اواسط شب درون جنگل‌های راین

آندو در راهی پیچاپیچ

ملکه با زیوری سفید

پادشاه را لباس خاکستری

و مردمی که حمام خون به راه می‌اندازند در وارنس

 

پادشاه و ملکه در نیمه‌های شب پس از فرار از قصر ملکه در میان جنگل راه خود را گم کردند. زیور سفید اشاره به گردن‌بند الماس دارد که باعث بی‌آبرویی و هتک حرمت ملکه شده بود و لباس لویی شانزدهم هنگام اسارت خاکستری رنگ بود؛ و محل اسارت آنها وارنس بود.

 

پیشگویی های نوستر اداموس : ناپلئون

نوستر اداموس به قدرت رسیدن ناپلئون را هم پیشگویی کرده بود. او در رباعی هایش از ناپلئون به عنوان اولین ضدمسیح نام برده بود (دومین ضدمسیح هیتلر بود). درباره به قدرت رسیدن ناپلئون چنین می‌نویسد:

امپراتوری، نزدیک ایتالیا زاده خواهد شد

که به امپراتوری ارزش زیادی خواهد گذاشت …

امپراتور بزرگ تبعید خواهد شد

به مکانی کوچک

و دوباره سر بر خواهد داشت

و در مکانی کوچک سرنوشتش

به آخر خواهد رسید

 

همان‌طور که می‌دانید ناپلئون، فرانسه را به ۱ امپراتوری بزرگ و نیرومند تبدیل کرد و قدرت خود را در سرتاسر جهان گسترش داد. البته به سرنوشت بدی دچار شد. او به جزیره کوچک الب تبعید شد اما بعد از ۱۰۰ روز از آنجا فرار کرد و دوباره قدرت خود را به دست آورد. ولی سرانجام در جزیره سنت هلن درگذشت.

 

پیشگویی های نوستر اداموس : آتش‌سوزی و طاعون بزرگ

در پیشگویی‌های نوستر اداموس کمتر به تاریخ دقیق وقایع اشاره شده است؛ ولی تاریخ آتش‌سوزی بزرگ لندن ۱ استثنا به شمار می‌آید. او در این باره می‌نویسد:

آتش عدالت بر لندن می‌بارد

در تاریخ ۳ ، ۲۰ به علاوه ۶

 

نوستر اداموس به عادت ایتالیایی‌ها فقط ۲ رقم آخر عدد را گفته است. شیوع طاعون در لندن را در سال ۱۶۶۵ کیفری برای مرگ چارلز اول می‌داند.

طاعون بزرگ در آن شهر نزدیک دریا به پایان نخواهد رسید

تا کیفر آن مرگ به‌کفایت برسد

به سبب خون‌های بی‌گناهان و کلیسای بزرگ

در خشم قدسیان دروغین خواهد شد

ارسال دیدگاه