کد خبر : 525230

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۰۴ زمان : ۸:۰۰

ولایت‌پذیری مهمترین درس از زندگی امام رضا(ع)

به گزارش مجله اینترنتی تازه‌های جهان ، امام جمعه موقت بجنورد درباره درس‌هایی که می توان از زندگی امام رضا(ع) گرفت، گفت: ولایت پذیری و توجه به حاکمیت دینی مهمترین درسی است که می توان از زندگی این امام گرفت. محمدتقی احمدی‌خرم اظهار کرد: امام رضا (ع) از مدینه به مرو سفر کردند که این […]

به گزارش مجله اینترنتی تازه‌های جهان ، امام جمعه موقت بجنورد درباره درس‌هایی که می توان از زندگی امام رضا(ع) گرفت، گفت: ولایت پذیری و توجه به حاکمیت دینی مهمترین درسی است که می توان از زندگی این امام گرفت.

1426505328979 isna 19 ولایت‌پذیری مهمترین درس از زندگی امام رضا(ع)

محمدتقی احمدی‌خرم اظهار کرد: امام رضا (ع) از مدینه به مرو سفر کردند که این به معنای آن بود که برای حفظ دین باید جان خود را در کف دست قرار داد و برای آن اقدام کرد.
وی ادامه داد: این امام بزرگوار در سخنان خود به دوران غیبت اشاره کرده و فرموده‌اند که مردم در این دوران باید به ولی فقیه مراجعه کنند و ولی فقیه در این دوران حکم رهبر را دارد.
احمدی‌خرم با اشاره به ابعاد اقتصادی زندگی امام رضا (ع) اظهار کرد: زندگی این امام زندگی تجملی نبود با اینکه به حسب ظاهر، ولی عهد زمان خود بودند و تمامی امکانات را نیز در اختیار داشتند.
وی تصریح کرد: ایشان شخصیت خاصی جدای از مردم برای خود قائل نبودند و به حداقل دنیا اکتفا کردند. اگر افرادی که امکانات و مسئولیت دارند این چنین درس هایی را از زندگی این امام بگیرند توجه آنان به زیردستان و ضعفا نیز بیشتر خواهد شد.
وی تاکید کرد: امام رضا(ع) هنگامی که در مناظره ها شرکت می کردند اصل اخلاق را رعایت می کردند و از فرصت های اجتماعی برای معرفی اصل دین استفاده می کردند.
امام جمعه موقت بجنورد افزود: به عنوان مثال نماز عید فطر یکی از نمونه ها بود که در این نماز که با حضور امام رضا(ع) و تعداد زیادی از مردم برگزار شد، دستگاه حکومت دینی به وحشت افتاد و برگزاری نماز را بر هم زد.

منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا )
ارسال دیدگاه