کد خبر : 531185

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۹/۱۳ زمان : ۸:۰۳

نشان درجه یک هنری به فرج علیپور

رئیس انجمن موسیقی استان لرستان گفت: نشان درجه یک هنری توسط شورای ارزشیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به فرج علیپور نوازنده چیره‌دست و بداهه‌نواز موسیقی مقامی لرستان اعطا شد. امین عباسیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان، اظهار داشت: نشان درجه یک هنری که معادل مدرک دکترای موسیقی است به هنرمند برجسته لرستانی […]

موسیقی نشان درجه یک هنری به فرج علیپور

رئیس انجمن موسیقی استان لرستان گفت: نشان درجه یک هنری توسط شورای ارزشیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به فرج علیپور نوازنده چیره‌دست و بداهه‌نواز موسیقی مقامی لرستان اعطا شد.

امین عباسیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان، اظهار داشت: نشان درجه یک هنری که معادل مدرک دکترای موسیقی است به هنرمند برجسته لرستانی استاد فرج علی پور اعطا شد.

وی افزود: نشان درجه یک هنری توسط شورای ارزشیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استاد فرج علیپور نوازنده چیره‌دست و بداهه‌نواز موسیقی مقامی لرستان اعطا شد.

رئیس انجمن موسیقی استان لرستان عنوان کرد: فرج علیپور آموختن کمانچه را از همان اوان کودکی نزد عمویش آغاز کرد و در سال ۴۸ مردم خرم‌آباد برای نخستین  بار نوای کمانچه او را در صفحه‌های گرامافون «دختر دهاتی» و «کیزه و شو» به خوانندگی بهمن اسکینی شنیدند.

وی بیان کرد: بسیاری از آثار این هنرمند فرهیخته از قبیل کاست و سی‌دی‌های «تفنگ» و «دالکه» به خوانندگی رضا سقایی، «یافته»، «آرزو» و «قدیم صیاد» به خوانندگی بهمن اسکینی،«حرف دل» با صدای غلام‌رضا سبز علی، «گل باغ» با صدای فضل اله صفاری، «داغ شقایق»،«تال»، «شادیانه» و ده‌ها اثر دیگر از این زمره‌اند.

عباسیان بابیان اینکه استاد فرج علیپور سفیر فرهنگی دیار مفرق و تال و بلوط است، تصریح کرد: علیپور نیز به منظور معرفی موسیقی اصیل لری به جهانیان در کشورهایی همچون آلمان، فرانسه، بلژیک، انگلیس، سوئد، نروژ، دانمارک، استرالیا، عراق و دبی به اجراهای متعددی پرداخته و در این مهم بسیار موفق عمل کرده است.

منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال دیدگاه