کد خبر : 527430

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۱۰ زمان : ۱۲:۰۰

نسخه اوباما برای ایران / مرگ بر آمریکا را کنار بگذارید

به گزارش مجله اینترنتی تازه‌های جهان ، «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا در هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل درباره مسائل کشورهای مختلف، اعم از ایران، سوریه، روسیه و اوکراین اظهارنظر کرد. اوباما نطق خود را با برشمردن آنچه به گفته وی دستاوردهای سازمان ملل طی هفتاد سال گذشته بوده، آغاز کرد. وی تلاش برای بنا […]

به گزارش مجله اینترنتی تازه‌های جهان ، «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا در هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل درباره مسائل کشورهای مختلف، اعم از ایران، سوریه، روسیه و اوکراین اظهارنظر کرد.
اوباما نطق خود را با برشمردن آنچه به گفته وی دستاوردهای سازمان ملل طی هفتاد سال گذشته بوده، آغاز کرد.
وی تلاش برای بنا گذاردن نظامی متشکل از «هنجارها و قواعد بین‌المللی» را یکی از همین دستاوردها خواند که به زعم وی به ایجاد سطح بی‌سابقه‌ای از رفاه و پیشرفت منجر شده است.
رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه این پیشرفت‌ها «واقعی» است اضافه کرد می‌توان آن را براساس «جان‌های نجات‌داده شده، بیماری‌های درمان‌شده و گرسنگی‌های برطرف‌شده» سنجید و اندازه گرفت.
رئیس‌جمهوری آمریکا سپس به بیان خطرات ادعایی پرداخت که به گفته وی ذهنش را مشغول کرده، اما اضافه کرد که آنها را نمی‌توان با «روش‌های قدیمی جنگ و زور» حل و فصل کرد.
اوباما گفت: در مقام رئیس‌جمهور آمریکا، نگران خطراتی هستم که پیش روی ما است، اما معتقدم نمی‌توانیم به روش‌های قدیمی جنگ و زور بازگردیم.
وی سپس تأکید کرد: هیچ ملتی نمی‌تواند خودش را از خطر تروریسم، سیل مهاجران یا خطر گرم شدن هوا جدا کند.
رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه تصریح کرد: کشورش صرف نظر از قوت اقتصاد یا ارتش نمی‌تواند به تنهایی مشکلات را حل کند.
اوباما گفت: فرقی نمی‌کند ارتش یا اقتصاد ما چقدر نیرومند باشد، نمی‌توانیم مشکلات را به تنهایی حل کنیم. باید با ملل دیگر همکاری کنیم.
وی همچنین تأکید کرد: در جهان امروز، معیار قدرت، نه کنترل اراضی یا منابع، بلکه موفقیت مردم آنها است.
رئیس‌جمهور آمریکا مذاکرات هسته‌ای ایران که به انعقاد توافقی چندجانبه منجر شد را نمونه‌ای از موفقیت همکاری‌ها در عرصه بین‌المللی دانست.
اوباما درباره سند «برجام» گفت: نظام منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای تقویت، جنگ بالقوه دفع و جهان ما امن‌تر شد.
وی در بخشی از اظهاراتش درباره ایران ادعا کرد هدف تحریم‌ها تنبیه ایران نبوده و اضافه کرد هدف از این اقدامات، آزمودن اراده ایران برای تغییر دادن رویه‌ها و خط‌مشی‌ها خود در پرونده برنامه هسته‌ای این کشور بوده است.
رئیس‌جمهور آمریکا همچنین در ادامه تاریخ مردم ایران را «غرورآفرین» خواند اما از شعارهای مردم علیه کشورش نیز انتقاد کرد.
اوباما با ابراز خشم نسبت به شعارهای ضداستکباری ملت ایران گفت: مرگ بر آمریکا (برای آنها) اشتغال ایجاد نمی‌کند و امنیت را هم ارتقاء نمی‌دهد.
وی با بیان اینکه تنها قدرت نظامی برای حل مسائل سوریه کافی نیست، گفت: آماده همکاری با هر کشوری برای حل جنگ در این کشور هستیم.
رئیس‌جمهور آمریکا درباره کوبا هم ادعا کرد دلیل تغییر رویه در قبال این کشور، ناکارآمدی آن در ارتقاء زندگی مردم بوده است: «برای ۵۰ سال ما سیاستی در کوبا را دنبال می‌کردیم که کمکی به بهبود زندگی مردم کوبا نمی‌کرد. ما این را تغییر داده‌ایم».
اوباما هنگام اظهارنظر دربار نقش دموکراسی در تقویت بنیان حکومت‌ها دولت بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه را به قتل‌عام متهم کرد و در اظهاراتی ادعامحور، افزود فجایع سوریه در کشورهایی که دموکراسی در آنها حاکم است رخ نمی‌دهند.

0001 نسخه اوباما برای ایران / مرگ بر آمریکا را کنار بگذارید

منبع : روزنامه کیهان
ارسال دیدگاه