کد خبر : 526101

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۱۷ زمان : ۱۶:۰۰

نسبت مقام معظم رهبری با شهرهای مختلف کشور

در یکی از پست‌های قبلی به نام « سید علی خامنه ای اصالتاً اهل کجا هستند؟ » نوشتیم که خانواده پدری ایشان اهل تبریز و خامنه هستند. اما در این پست، نسبت مقام معظم رهبری با شهرهای مختلف کشور را تقدیم می‌کنیم. با مجله اینترنتی تازه‌های جهان همراه باشید… تهران بسیاری از مبارزات سیاسی سید علی […]

در یکی از پست‌های قبلی به نام « سید علی خامنه ای اصالتاً اهل کجا هستند؟ » نوشتیم که خانواده پدری ایشان اهل تبریز و خامنه هستند. اما در این پست، نسبت مقام معظم رهبری با شهرهای مختلف کشور را تقدیم می‌کنیم. با مجله اینترنتی تازه‌های جهان همراه باشید…

سیدعلی خامنه ای نسبت مقام معظم رهبری با شهرهای مختلف کشور

تهران

بسیاری از مبارزات سیاسی سید علی خامنه‌ای در شهر تهران بوده است. بعد از انقلاب هم که ایشان ساکن تهران بوده‌اند. بسیاری از وقایع مهم زندگی آقای خامنه‌ای در تهران بوده است. زندان‌های ساواک، مبارزات پیگیر، مشروعیت، و …

قم

پس از ۲ سال در نجف بودن، اواخر سال ۱۳۳۷ سیدعلی جوان به قم آمد تا ببیند درس کسی نظرش را می‌گیرد یا خیر، که گرفت! ۶ سال سکونت، درس، مبارزه، سخنرانی، و … در قم سال‌های پر جنب‌وجوش و باحرارت را برایش به همراه داشت، به اضافه ۲ بار دستگیر شدن!!

در ۲۵ سالگی بود که پدرش بیمار شد و گفت برگرد مشهد؛ ولی او فکر می‌کرد که دنیا و آخرتش در قم است. مردد شد و رفت پیش ۱ آدم اهل دل و بعد از آن به این نتیجه رسید؛ خدایی که دنیا و آخرتش را در قم قرار داده بود می‌توانست آن را ۹۷۶ کیلومتر جابه‌جا کند! این بود که به مشهد برگشت.

تفرش

جد سیدعلی خامنه‌ای در تفرش بوده‌اند. اجداد ایشان که به امام سجاد علیه‌السلام می‌رسند به دلیل ظلم و جور عباسیان به مناطق مرکزی ایران و تفرش می‌آیند. البته مأموران عباسی سید فخرالدین را در تفرش دستگیر و شهید می‌کنند که مزار ایشان در میقان اراک است.

یزد

مادربزرگ مادری ایشان، اهل شهر یزد بودند.

نجف‌آباد

پدربزرگ مادری ایشان اهل نجف‌آباد اصفهان هستند. در سفر به اصفهان هم ایشان به جز اصفهان فقط به نجف‌آباد رفتند که مردم آنجا هم استقبال پرشور و بی‌نظیر داشتند.

استان‌های جنوبی کشور

تسلط سید علی خامنه‌ای به زبان عربی و سخن گفتن به عربی فصیح، کلی محدودیت در مناطق جنوبی و عرب‌نشین برایشان به ارمغان آورده است، حالا دنیای عرب به کنار!

مشهد

اینجا دیگر محل تولد «سید علی خامنه‌ای» است. در سال ۱۳۱۸ بود که در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد. در مکتب‌ها و مدارس همین شهر بود که تحصیل کرد و به حوزه رفت. در همین شهر هم بود که با نواب صفوی آشنا شد و شعله‌های مبارزه در او شعله‌ور شد.

در دوران مجازات هم، سخنرانی‌های او و رساندن پیام‌های امام به علما تأثیرهای زیادی در مشهد انقلابی داشت.

ایرانشهر

در سال‌های ۱۳۵۵ و ۱۳۵۶ بود که مبارزان سابقه‌دار دور همدیگر جمع شدند. همان‌هایی که بعدها شدند هسته اصلی «جامعه روحانیت مبارز». در گیرودار همین فعالیت‌ها بود که رژیم، «سیدعلی» جوان را دستگیر می‌کند و می‌فرستد به ایرانشهر. البته سید علی خامنه‌ای آنجا هم بی‌خیال نمی‌شود و شروع می‌کند به تبلیغ اسلام، روحانیت، وحدت شیعه و سنی، و … نمازجمعه شیعیان شهر را هم راه می‌اندازد و با «مولوی قمرالدین» سنگ‌بنای هفته وحدت را می‌گذراند.

در همین اوضاع و احوال، سیل گسترده‌ای می‌آید و تمام شهر را به هم می‌ریزد. حالا سیدعلی خامنه‌ای گروه امداد و روحانیت را شکل می‌دهد و امدادرسانی می‌کنند. البته همین موضوع باعث می‌شود که او از نزدیک با اوضاع وخیم مردم آن منطقه آشنا شود و مردم آنجا هم او را شناختند. در سال ۱۳۵۷ هم که اوضاع مملکت به هم ریخت، او به مشهد رفت.

ارسال دیدگاه