کد خبر : 531302

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۹/۱۴ زمان : ۱۶:۰۰

مقایسه عمر مربیگری فوتبال در ایران و اروپا

لیگ پانزدهم در حالی از هشتم مرداد آغاز گردید که در همان اوایل لیگ، نخستین تغییر مربیان صورت گرفت و امیر قلعه‌نویی که پس از دو سال نتیجه نگرفتن در استقلال به قوی‌های انزلی پیوسته بود، از این تیم جدا شد و حمید استیلی جایگزین وی شد. با این تغییر نشان داد که باز هم […]

لیگ پانزدهم در حالی از هشتم مرداد آغاز گردید که در همان اوایل لیگ، نخستین تغییر مربیان صورت گرفت و امیر قلعه‌نویی که پس از دو سال نتیجه نگرفتن در استقلال به قوی‌های انزلی پیوسته بود، از این تیم جدا شد و حمید استیلی جایگزین وی شد. با این تغییر نشان داد که باز هم ثبات مدیریتی در فوتبال کشورمان وجود ندارد و باز هم شاهد تغییر در کادر مربیگری در لیگ پانزدهم خواهیم بود. 

دومین تغییر در لیگ پانزدهم در کادر مربیگری راه‌آهن رخ داد و پس از پیروزی راه‌آهن مقابل استقلال خوزستان در جام حذفی مسئولان لوکوموتیورانان کاظمی را اخراج و مهدی تارتار را جایگزین وی کردند. 

این اتفاق در حالی رخ داد که کاظمی به همراه راه‌آهن در پنج بازی ابتدایی خود، شش امتیاز کسب کرد و در رده سیزدهم جدول قرار داشت. 

پس از این تغییر، بلافاصله کاظمی به لیگ برتر بازگشت و این بار هدایت سیاه‌جامگان را بر عهده گرفت و جایگزین سعید رمضانی شد. 

این اتفاق در حالی رخ داد که رمضانی مدیر فنی سیاه‌جامگان در یک بازی جایگزین رسول خطیبی شد و پس از آن جای خود را به فرهاد کاظمی داد. 

اما این تغییرات در لیگ تمامی نداشت و پس از شکست استقلال اهواز مقابل راه‌‌آهن، سیاوش بختیاری‌زاده برکنار شد. 

این در حالی است که برخی‌ها معتقد بودند بازیکنان در زمان بختیار‌ی‌زاده کم‌کاری می‌کردند و قصد آن را داشتند که این مربی کشورمان را برکنار کنند. 

آخرین تغییر نیز مربوط به زردپوشان دیار نصف جهان است و پس از پایان هفته یازدهم حسین فرکی از این تیم محترمانه اخراج و محرم نویدکیا برای یک دیدار سرمربی سپاهان شد. 

این اتفاق در حالی رخ داد که زردپوشان با هدایت فرکی از ۱۱ دیدار گذشته‌شان ۱۷ امتیاز را کسب کرده بودند و در رده ششم جدول قرار داشتند. 

پس از این اتفاق و سرمربیگری محرم نویدکیا در این تیم، سپاهان در چهارچوب جام حذفی به مصاف راه‌آهن رفت و موفق شد با نتیجه ۲ بر صفر پیروز شود، تا رکورد ۱۰۰ درصدث نویدکیا در مربیگری به ثبت برسد. 

پس از فرصت پیش آمده از تعطیلات لیگ، مدیران سپاهان استیماچ را به صورت رسمی سرمربی خود انتخاب کردند و بار دیگر نویدکیا به سمت بازیکنی روی آورد. 

این تغییرات تا پایان هفته سیزدهم انجام شد و باید دید تا پایان فصل این تغییرات دو رقمی می‌شود یا خیر؟ 

حال قصه بررسی تغییرات مربیان در سه لیگ انگلیس، اسپانیا و آلمان تا پایان هفته سیزدهم را داریم. 

انگلیس: 
لیگ برتر انگلیس ملقب به لیگ جزیره از شنبه ۱۷ مرداد آغاز گردید و تا پایان هفته ۱۴ این مسابقات تیم فوتبال منچستر سیتی با هدایت پلگرینی در صدر است و شاگردان رانپری و شیاطین سرخ در رده‌های بعدی قرار دارند. 

نخستین تغییر در کادر مربیگر تیم‌های انگلیس مربوط به لک‌لک‌های آنفیلد است و در پایان هفته هشتم، یورگن کلوپ به جای براندن راجرز روی نیمکت این تیم نشست. 

این اتفاق در حالی رخ داد که در زمان مربیگری راجرز لیورپول در رده دهم قرار داشت و پس از آمدن کلوپ این تیم هم اکنون در رده هشتم جدول قرار دارد. 

پس از تغییر راجرز، همزمان هاندرلند نیز دست به کار شد و دیک ادوکات را اخراج و هم آلاردایس را جایگزین این مربی کرد. 

این جابه‌جایی در حالی ۱۹ مهر انجام پذیرفت که گربه‌های سیاه تا پایان هفته هشتم در رده نوزدهم جدول قرار داشتند  پس از آمدن آلاردایس این تیم با دو پله صعود در رده هفدهم جدول قرار دارد. 

آخرین تغییر مربیان در لیگ جزیره مربوط به استون ویلا است و در ۲۵ اکتبر، این تیم، تیم شرود را اخراج و رمی گارد فرانسوی را جایگزین وی کرد. 

شیرها پیش از آمدن شرود در رده نوزدهم جدول قرار داشتند و پس از تغییر مربی و یک پله سقوط هم اکنون در رده بیستم جدول قرار دارند. 

حال در بررسی لیگ ایران و انگلیس به این نتیجه رسیدیم که نخستین تغییر در لیگ برتر کشورمان پیش از فصل بود و این در حالی است که در لیگ جزیره، نخستین تغییر مربوط به هفته هشتم است و تا به حال سه تغییر انجام شده در حالی که در فوتبال کشورمان این عدد به شش رسیده است. 

آلمان: 
در لیگ برتر آلمان موسوم به بوندس لیگا تغییر مربیان به عدد سه رسیده است و بیشتر آنها نیز مربوط به مربیان آلمان است نخستین تغییر مربوط به باشگاه بورسیا مونش گلادباخ است و در ۲۰ سپتامبر لوسیان فاوره از این تیم اخراج شده و آندرا شوبرت جایگزین وی ش. 

این تغییر در حالی رخ داد که در زمان مربیگری فاوره، مونشن گلادباخ در رده هجدهم جدول حضور داشت و پس از آمدن این مربی، شاگردان شوبرت عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند و هم اکنون با کسب ۲۳ امتیاز در رده چهارم جدول قرار دارند. 

پس از این اتفاق و سیر صعودی بچه‌ها در بوندس لیگا، هافن‌هایم نیز به فکر تغییر مربی افتاد و مارکوس ۴۶ ساله را اخراج و هوب استیونس را جایگزین وی کرد. 

اما این تغییر نتوانست شوکی به این تیم وارد کند و پس از تغییر مربی با یک پله سقوط، قعرنشین جدول بوندس لیگا شدند و هم اکنون با کسب هشت امتیاز در رده ۱۸ جدول قرار دارند. 

آخرین تغییر در لیگ برتر آلمان نیز مربوط به اشتوتگارت است و این تیم یک هفته قبل الکساندر زورینر را اخراج و پورگن کرامی را به طور موقت جایگزن وی کرد. 

قرمزها نیز از این تغییر خوش شانس نبودند و پس از آمدن کرامی با یک پله سقوط همراه شدند و هم اکنون با کسب ۱۰ امتیاز در رده ۱۷ جدول قرار دارند. 

حال پس از این تغییر و تحولات به این نتیجه رسیدیم که در فوتبال کشورمان ثبات مدیریتی وجود ندارد و تنها مدیران به فکر صندلی‌های خود هستند و هیچ گونه اعتمادی به مربیان خود نمی‌کنند.

ارسال دیدگاه