کد خبر : 524890

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۲۹ زمان : ۱۸:۰۰

معرفی عاملان اصلی قدرت گرفتن داعش

به گزارش مجله اینترنتی تازه‌های جهان ، روزنامه صهیونیستی یدیعوت احرنوت (Ynetnews) در گزارشی با عنوان “داعش به خاطر سیاست های بد ترکیه و ضعف غرب، قدرت گرفته است” نوشت: ترکیه با بستن چشمان خود به مرز های خود با سوریه و ورود نیروهای جدید داعش از این مرز و عدم پذیرش هیچ گونه مسئولیتی […]

به گزارش مجله اینترنتی تازه‌های جهان ، روزنامه صهیونیستی یدیعوت احرنوت (Ynetnews) در گزارشی با عنوان “داعش به خاطر سیاست های بد ترکیه و ضعف غرب، قدرت گرفته است” نوشت: ترکیه با بستن چشمان خود به مرز های خود با سوریه و ورود نیروهای جدید داعش از این مرز و عدم پذیرش هیچ گونه مسئولیتی در این زمینه و همچنین ضعف ائتلاف آمریکا در برابر داعش، باعث قدرت گرفتن داعش شده است.

این روزنامه صهیونیستی افزود: «اکنون دو موضوع نگران کننده دیگر نیز وجود دارد، یکی استفاده داعش از سلاح های شیمیایی علیه کرد های سوریه و دومی نیز تسخیر یک شهر در شرق لیبی توسط داعش می باشد. به نظر می رسد کسی قادر به توقف داعش در سوریه و عراق و لیبی نیست.»

این روزنامه در ادامه با طرح سوال چرا این اتفاق افتاده است؟ و چرا غرب قادر به توقف این دشمن قدرتمند نیست؟ پاسخ داد که جواب اصلی این موضوع دو دلیل اصلی می باشد که نسخت ترکیه و دوم ضعف غرب است.

پاسخ اول این است که داعش به راحتی واردات و صادرات و عبور و مرور هایی را از طریق مرز های ترکیه انجام می دهد. صادرات نفت داعش که اصلی ترین درآمد داعش است و همچنین واردات ادوات جنگی و جنگجو ها و داوطلبان جدید داعش به راحتی از مرزهای ترکیه انجام می شود و جای تعجب است که چرا ترکیه ای که خود از اعضای ناتو است اقدامی در برابر این دشمن قسم خورده متحدان خود، انجام نمی دهد. ترکیه با انجام این سیاست به راحتی این قدرت را داده است تا داعش با کرد های سوریه درگیر شودند.

یدیعوت احرنوت افزود: «پاسخ دوم، ضعف غرب است که باید گفت غرب آن را آن طور که باید جدی نگرفته است. باید گفت داعش یک دشمن جدی برای غرب بوده و نبود اقدامات لازم و جدی در برابر آن باعث شد که داعش بتواند شهر مهم الرمادی در عراق را تسخیر کند. الرمادی از نظر استراتژیکی یکی از شهر های مهم عراق محسوب شده و تسخیر آن برای داعش بسیار ارزشمند است.

اکنون زمان آن رسیده است که ارتش های غربی با تمام قوا این دشمن خطرناک را هدف قرار دهند و باید این را نیز در نظر گرفت که غرب پیش از این نیز خیلی راحت تر می توانست این کار را انجام دهد و داعش را زمین گیر کند، اما چنین اتفاقی نیفتاده است. باید گفت غرب به درستی این تهدید را جدی نگرفته و عملکرد مناسبی در قبال داعش از خود نشان نداده است.»

این روزنامه در پایان افزود: «تلاش ها علیه داعش اکنون بخاطر دو سیاست غلط ضعف ائتلاف غرب و همچنین چشمان بسته ترکیه به مرز های خود، شکست خورده است. این بسیار بد است که ائتلاف غربی به رهبری آمریکا، همچنان بدون واکنش جدی و بدون هیچ گونه اقدامی، نظاره گر قدرت گرفتن داعش هستند. ما باید امیدوار باشیم تا غرب زودتر از اینکه داعش اروپا را بگیرد بیدار شود.»

منبع : پارس
ارسال دیدگاه