کد خبر : 531896

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۹/۲۳ زمان : ۲۲:۰۰

معاویه‌ها، یزیدها و فرعون‌ها ابتدا با سخنان زیبا پیش می‌آیند

حجت‌الاسلام مرتضی مدیحی ظهر امروز در جمع کارکنان و بسیجیان راه‌آهن شمال‌شرق کشور در مسجد آیت‌الله بروجردی شاهرود اظهار کرد: مواظب باشید ولایت و شهدا مظلوم نشوند که بد بلایی به سرمان می‌آید؛ چون خون شهدا اسلام و انقلاب را بیمه کرد. وی افزود: معاویه‌ها، یزیدها و فرعون‌ها ابتدا با سخنان زیبا می‌آیند، بعد خون […]

حجت‌الاسلام مرتضی مدیحی ظهر امروز در جمع کارکنان و بسیجیان راه‌آهن شمال‌شرق کشور در مسجد آیت‌الله بروجردی شاهرود اظهار کرد: مواظب باشید ولایت و شهدا مظلوم نشوند که بد بلایی به سرمان می‌آید؛ چون خون شهدا اسلام و انقلاب را بیمه کرد.

وی افزود: معاویه‌ها، یزیدها و فرعون‌ها ابتدا با سخنان زیبا می‌آیند، بعد خون مردم را در شیشه و دوستان خاص امیرالمؤمنین (ع) و امام حسین (ع) را از صحنه خارج و ترور می‌کنند.

استاد حوزه و دانشگاه قم خاطرنشان کرد: کمترین جنایت حجاج گردن زدن دوستان اهل‌بیت (ع) به‌عنوان دِسر غذایش بود و بعد از ۲۰ سال در یکی از زندان‌هایش که روباز بود، بیش از ۶ هزار زن و مرد مختلط و عریان بودند.

وی با بیان حدیثی از مولا علی (ع) تصریح کرد: حضرت علی (ع) می‌فرماید «هیچ‌کس و هیچ شهر و جامعه‌ای قسمتی از دین را به خاطر دنیا رها نکرد؛ مگر اینکه خدا او را به بدتر مبتلا می‌کند که هیچ اجری هم نزد خدا ندارد».

مدیحی بیان کرد: اگر از دین کم بگذاریم، دنیایمان هم کم‌رنگ می‌شود؛ اگر مردم امام حسین (ع) را یاری نکردند، به یاری عبیدالله ابن زیاد مبتلا شدند و امروز اگر امام حسین (ع) را یاری نکنیم، یزید را یاری می‌کنیم؛ آن هم با زور و ذلت و خواری.

وی عنوان کرد: ولایت الهی دو رکن دارد؛ اول کتاب الله و دوم عترت که اقامه نمی‌شود، مگر با خواست و اراده و استقامت مردم و امروز باید بدانیم اگر امام حسین (ع) و راه و هدفش را رها کنیم، معاویه حاکم می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه قم با بیان اینکه مردم امام حسن (ع) را رها کردند آیا وضع دنیایشان بهتر شد، اظهار کرد: این قاعده و قانون در زندگی فردی و اجتماعی ما جاری است، با رشوه و ربا مشکل ما حل نمی‌شود؛ در بُعد اجتماعی نیز اگر از راه امام و منش شهدا کم بگذاریم، سرنوشت تلخی را باید انتظار داشته باشیم.

وی تأکید کرد: کسی که دنبال دنیا می‌رود، باید سراغ کدخدای دنیایی برود و باید دانست که کدخدای اصلی خداست و باید سراغ او رفت؛ چون هم دنیا و هم آخرت دست خداست.

مدیحی افزود: کسانی که بصیرت نداشتند، اهل‌بیت (ع) را مظلوم و بدن امام حسن (ع) را تیرباران کردند و باید بسیار مراقب بود.

ارسال دیدگاه