کد خبر : 2959

تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۸ زمان : ۸:۰۴

مردم ژاپن چه سالی با اسلام آشنا شدند؟

در قانون اساسی ژاپن هیچ دین و مذهبی به عنوان دین و مذهب رسمی شناخته نشده؛ اما آزادی مذهبی همه شهروندان تضمین شده است. بیشتر مردم ژاپن پیرو آیین شینتو یا مذهب بودا هستند و مراسم سوگواری خود را در معابد بودا و جشن‌ها و عروسی‌ها را در زیارتگاههای شینتو برگزار می‌کنند.     ظاهراً […]

در قانون اساسی ژاپن هیچ دین و مذهبی به عنوان دین و مذهب رسمی شناخته نشده؛ اما آزادی مذهبی همه شهروندان تضمین شده است. بیشتر مردم ژاپن پیرو آیین شینتو یا مذهب بودا هستند و مراسم سوگواری خود را در معابد بودا و جشن‌ها و عروسی‌ها را در زیارتگاههای شینتو برگزار می‌کنند.

 

th3 مردم ژاپن چه سالی با اسلام آشنا شدند؟

 

ظاهراً مردم ژاپن با انتشار ترجمه کتاب زندگانی حضرت محمد (ص) در سال ۱۸۷۷ میلادی با اسلام آشنا شدند. اما اسلام به طور جدی بعد از انقلاب روسیه و در سال‌های پس از ۱۹۱۷ میلادی با مهاجرت تعدادی از مسلمانان شوروی به شهرهای توکیو، کوبه، و ناگویا وارد ژاپن شد.

در حال حاضر ده‌ها هزار مسلمان در ژاپن زندگی می‌کنند و علاوه بر دو مسجد در توکیو و کوبه، چند انجمن و مؤسسه فرهنگی دارند که در آنها به آموزش قرآن کریم و زبان عربی و تبلیغ دین اسلام می‌پردازند.

مسجد کوبه در سال ۱۹۳۵ میلادی بنا شده و در زمان جنگ دوم جهانی کوچک‌ترین آسیبی به آن نرسید و به همین خاطر توجه ردم ژاپن به این مسجد جلب شد.

ارسال دیدگاه