کد خبر : 525734

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۱۲ زمان : ۱۰:۰۰

فرهنگ جالب مردم سنگاپور

به گزارش مجله اینترنتی تازه‌های حهان ، اصولاً فرهنگ‌های محلی بنیان و اساس فرهنگ‌های بین‌المللی را تشکیل می‌دهند. روزنامه‌نگار و عکاس کانادایی الاصل که به مدت ۲۵ سال در آسیا زندگی می‌کند و به دلیل مأموریت‌های پیاپی و حضور مداوم در این قاره با فرهنگ این مناطق عجین شده است به دنبال روح و روان […]

به گزارش مجله اینترنتی تازه‌های حهان ، اصولاً فرهنگ‌های محلی بنیان و اساس فرهنگ‌های بین‌المللی را تشکیل می‌دهند. روزنامه‌نگار و عکاس کانادایی الاصل که به مدت ۲۵ سال در آسیا زندگی می‌کند و به دلیل مأموریت‌های پیاپی و حضور مداوم در این قاره با فرهنگ این مناطق عجین شده است به دنبال روح و روان واقعی خود می‌گردد. او درباره سنگاپور می‌گوید سنگاپوری ها یکی از بزرگ‌ترین مردان اهل کار و عمل در دنیا هستند. آنها گرایش عملی و واقع‌بینانه خود را با زندگی در ۱ جزیره کوچک که فاقد هرگونه منابع طبیعی بود ثابت نموده‌اند. به علاوه رضایت خویش را از کار کردن زیاد و عادت داشتن به این نوع زندگی ابراز داشته‌اند.

03b8dbfb5a9bac0d6569b5d6bb1f483a فرهنگ جالب مردم سنگاپور

سنگاپور حدود ۲۰۰ سال پیش ۱ جنگل مانگرو باتلاقی بیش نبود. زمانی که اولین مهاجران از چین، مالزی، هند به طرف سنگاپور رفتند و به سنگاپور رسیدند، مناطق قابل استفاده آن بسیار محدود بود؛ ولی مردم سنگاپور این وضعیت دشوار را تحمل و مشکلات آن را با اصلاح سرزمین‌ها و تبدیل دریا به خشکی حل نمودند. همچنین آنها مشکل تعدد زبان مورد مکالمه را با یکسان نمودن آن و صحبت کردن به زبان انگلیسی مرتفع نمودند. این کار در دهه ۱۹۶۰ اتفاق ‌افتاده و نتیجه عملی آن تقویت ارتباطات تجاری بین‌المللی و موفقیت در این راه بود.

حتی در مورد مسائل مذهبی و روحانی نیز سنگاپوری ها خود را در عمل نشان دادند. به گفته آقای یانلو تعداد زیادی از تجار را می‌شناسد که وسایل خانه خود را براساس پیشگویی‌های فنگ شویی (۱ روش پیشگویی در سنگاپور) جابه‌جا می‌کنند. برای اینکه این کار موجب بهتر شدن وضعیت تجاری آنها خواهدشد، اگرچه در ضرورت این افراد ممکن است به پیشگویی به روش فوق اعتقاد هم نداشته باشند. یکی از مشهورترین مواردی که در این خصوص وجود دارد این است که ۱ پیشگو به مدیران هتلی که درگیر رقابتی سخت با سایر هتلها بود، پیشنهاد داد که تغییراتی را در وضعیت درهای هتل در زوایای مختلف انجام دهد و جالب اینکه پس از این تغییرات در مدت کمی وضعیت هتل بسیار مطلوب شد.

عادت پذیری و قبول فستیوالها و سنت‌های کشورهای مختلف از سایر ویژگی‌های سنگاپور است. مردم کشور سنگاپور همانند ۱ ملت، فستیوال هندوها، کریسمس مسیحیان، سال نوی چینی ها، و مراسم مسلمانان نظیر ماه مبارک رمضان را جشن می‌گیرند و آن را در تقویم سالانه خود پیش‌بینی کرده‌اند. این موضوع تعجب آور است که مردی که با لباس مرتب وسایل مورد نیاز در درب منزل تحویل می‌دهد ممکن است روز بعد در فستیوال هندوها با سوزن بدن خود را بدوزد و این کار را جهت سپاسگزاری و دعا و راز و نیاز با خدای خود انجام دهد. در نهایت اینکه عادت خوب مردم سنگاپور این است که برای انجام هر کاری آماده‌اند و آن را ننگ و عار نمی‌دانند.

ارسال دیدگاه