کد خبر : 1802

تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۰۱ زمان : ۷:۰۰

طرز پخت ماهی بخارپز

ماهی بخارپز مواد لازم ماهی : ۱ عدد آبلیمو : یک سوم پیمانه روغن زیتون : یک سوم پیمانه نمک و فلفل : به میزان لازم   طرز تهیه برای تهیه ماهی بخارپز، شکم ماهی را باز کرده و قسمت اتصال آبشش‌ها را بریده و آبشش‌های ماهی را در می‌آوریم. سپس ماهی را به دقت […]

ماهی بخارپز

مواد لازم

ماهی : ۱ عدد

آبلیمو : یک سوم پیمانه

روغن زیتون : یک سوم پیمانه

نمک و فلفل : به میزان لازم

 

طرز تهیه

برای تهیه ماهی بخارپز، شکم ماهی را باز کرده و قسمت اتصال آبشش‌ها را بریده و آبشش‌های ماهی را در می‌آوریم. سپس ماهی را به دقت از ناحیه گوش و دهان تمیز کرده و داخل شکم را نیز تمیز می‌شوییم. باله های زیر شکم و پشت آن را با قیچی می‌گیریم و کاملاً خشک کرده و از قسمت زیر سر ماهی و بالای دم ماهی با کارد برش سطحی می‌دهیم. سپس روغن زیتون، آبلیمو، نمک و فلفل را مخلوط کرده و تمام سطح روی ماهی و شکم را با این مواد، مزه دار می‌کنیم. آنگاه در سینی فر کمی آب ریخته، فویل را با روغن مایع چرب می‌کنیم، ماهی را در آن پیچانده، طوری که موقع جداکردن، فویل به ماهی نچسبد. سپس ماهی را در این سینی قرار داده و سینی را روی پنجره وسط فر در حرارت ۴۰۰ درجه فارنهایت، به مدت نیم ساعت می‌گذاریم تا بماند.

پس از پخت، ماهی را از فر بیرون آورده و با کارد، آن قسمت از پوست را که برش سطحی داده بودیم، پوستش را جدا کرده و مجدداً سس، آبلیمو، روغن زیتون و نمک و فلفل به ماهی زده و آن را در فر با درجه حرارت ۳۵۰ درجه به مدت ۱ ساعت قرار می‌دهیم. سپس ماهی را به کمک دو کفگیر از سینی فر برداشته و در دیس یا سینی زیبایی می‌گذاریم و روی آن را تزیین می‌کنیم.

 

ساناز مینایی

th4 طرز پخت ماهی بخارپز

ماهی بخارپز

ارسال دیدگاه