کد خبر : 2724

تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۲ زمان : ۷:۰۲

طراحی داخلی کافی شاپ با تم دریایی

معماران: شركت معماری Techne Architecture+ شركت معماری Interior Design مكان: خیابان ۵۶ آكلند، خیابان كیلدا VIC، شماره ۳۱۸۲، استرالیا مدیر پروژه: جاستین نورثراپ (Justin Northrop) معمار: دیل مك‌دوگال (Dale McDougall) مساحت: ۲۵۰ متر مربع سال ساخت: ۲۰۱۴ عكس‌ها از: تام بلچفورد (Tom Blachford) سازنده: شركت Visual Builders نقشه‌بردار سازه: گروه معماری ویلسمور نلسون (Wilsmore Nelson Group) از زبان […]

معماران: شركت معماری Techne Architecture+ شركت معماری Interior Design

مكان: خیابان ۵۶ آكلند، خیابان كیلدا VIC، شماره ۳۱۸۲، استرالیا

مدیر پروژه: جاستین نورثراپ (Justin Northrop)

معمار: دیل مك‌دوگال (Dale McDougall)

مساحت: ۲۵۰ متر مربع

سال ساخت: ۲۰۱۴

عكس‌ها از: تام بلچفورد (Tom Blachford)

سازنده: شركت Visual Builders

نقشه‌بردار سازه: گروه معماری ویلسمور نلسون (Wilsmore Nelson Group)

 طراحی داخلی کافی شاپ با تم دریایی

از زبان معمار پروژه:

استفاده از تم دریایی و ساحلی برای طراحی نقشه كلی این پروژه واكنشی مستقیمی است به منطقه‌ای كه این کافی شاپ در آن قرار دارد. الوارهای قدیمی  كه از خانه چوبی مخروبه منطقه داكلند شهر ملبورن به دست آمده‌اند در سراسر نقشه كلی این سازه مورد استفاده قرار گرفته‌اند. از این الوارها در تمام قسمت‌ها، از میزها گرفته تا صندلی‌ها، استفاده شده است و به كل مجموعه حس و حالی یكدست و یكپارچه داده است.

 طراحی داخلی کافی شاپ با تم دریایی

ایده طراحی كلی این کافی شاپ از شكل بارانداز و اسكله در بنادر الهام گرفته شده است و بار چوبی و دراز این سازه ویژگی اصلی و مركزی آن است و تبدیل به نقطه كانونی این فضای باریك و دراز شده است. بار چوبی درست در وسط فضا قرار گرفته است. استفاده از آن، این امكان را برای مشتریان فراهم می‌كند كه در هر دو طرف آن نشسته و به طور مستقیم با هم به گفتگو بپردازند و وجودش در مركز فضا حالتی صمیمی و غیررسمی را به وجود آورده است.

مطلب پیشنهادی: طعم خوش قهوه در کافی شاپی با تم کتابخانه!

 طراحی داخلی کافی شاپ با تم دریایی

در طراحی دیوارها از تصویر یك موجود دریایی اسطوره‌ای به نام «The Kracken» استفاده شده است. این تصاویر همگی به صورت دستی توسط یك نقاش بر روی دیوارها اجرا شده است. وجود چنین طرح‌هایی بر روی دیوارها نه تنها به كلیت فضا لایه اضافه كرده است بلكه از این طریق بر تم دریایی کافی شاپ تاكید شده است.

 طراحی داخلی کافی شاپ با تم دریایی

در عکس بالا پلان پروژه کافی شاپ را می توانید ببینید.

منبع: archdaily | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

ارسال دیدگاه