کد خبر : 531387

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۹/۱۵ زمان : ۱۸:۰۰

شانس بالای خطیبی برای سرخ پوشیدن

پس از استعفای تونی اولیویرا، سرمربی پرتغالی تراکتورسازی گزینه های هدایت این تیم مشخص شدند گرچه رفتن یا ماندن وی منوط به نشست امروز است اما پس ازتونی وضعیت سرخ های تبریز در آستانه بازی با آبی پوشان پایتخت در هاله ای از ابهام است .  نکته قابل توجه این است که در زمانی که […]

پس از استعفای تونی اولیویرا، سرمربی پرتغالی تراکتورسازی گزینه های هدایت این تیم مشخص شدند گرچه رفتن یا ماندن وی منوط به نشست امروز است اما پس ازتونی وضعیت سرخ های تبریز در آستانه بازی با آبی پوشان پایتخت در هاله ای از ابهام است .
 نکته قابل توجه این است که در زمانی که تیم تبریزی، نیاز به آرامش دارد، تمرکز از عوامل و بازیکنان گرفته شده ، در این شرایط، چه کسی می تواند ناجی تراکتور باشد و این تیم را از این بحران رهایی بخشد؟ طبق گفته مدیرعامل باشگاه، در حال حاضر ۵ سرمربی گزینه هایی برای جایگزینی اولیویرا هستند که قصد داریم به بررسی کارنامه یک به یک آنها بپردازیم.
غلامرضا باغ آبادی :
دستیار سابق مجید جلالی و تونی اولیویرا در سایپا البرز و تراکتورسازی تبریز که  سابقه سرمربیگری شهرداری تبریز را نیز در کارنامه دارد . از این مربی ۵۷ ساله به عنوان یکی از گزینه های بومی تراکتورسازان یاد می شود.
احد شیخ لاری :
سابقه سرمربیگری در تیم های تراکتورسازی ،مس سونگون ،مس ورزقان و ماشین سازی در کارنامه احد به چشم می خورد.
هافبک اسبق تراکتورسازی، استقلال رشت، ماشین سازی، ایدم تبریز، منتخب تبریز و منتخب آذربایجان ۲۰ بازی برای تیم ملی انجام داده است.
رسول خطیبی :
مربی جوان کشورمان که در فصل چهاردهم لیگ برتر هدایت تراکتورسازی را عهده دار بود در تیم های ماشین سازی،گسترش فولاد و سیاه جامگان نیز سرمربی گری کرده و با توجه به فاکتور بومی بودن و حمایت پرشورها از بیشترین شانس در بین مربیان بومی تبریز برای هدایت تراکتور برخوردار است.
البته تفکرات هجومی رسول و اقدام ارزشمند وی در گذشتن از طلب میلیاردی به مقبولیت وی در بین مسئولان باشگاه افزوده است.
حسین فرکی (مرد اخلاق)
حسین فرکی ۵۸ ساله یکی از مربیان با اخلاق فوتبال کشورمان است که به مدت ۳ سال دستیار برانکو ایوانکوویچ بوده وسرمربیگری تیم ملی امید را درسال ۲۰۱۴ را برعهده داشت، وی مربی نفت تهران، فولاد اهواز ، سپاهان، بوده و توانسته در سال ۹۲ . ۹۳ فولاد را به قهرمانی برساند همچنین در لیگ چهاردهم هم موفق شد با سپاهان قهرمان شود.
وی دو سال متوالی به عنوان مربی اخلاق و بهترین مربی فوتبال ایران  برگزیده شد.
 این مربی که تا هفته دهم لیگ برتر با سپاهان همکاری می کرد ، شاید به دلیل بیماری واینکه خواهان ماندن در تهران است نتواند هدایت تیم پرشور تبریزی ها را به عهده گیرد.
امیر قلعه نویی :
پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ برتر که در فصل یازدهم این رقابت ها تراکتور را به نایب قهرمانی رساند از مهمترین گزینه های سعید عباسی به شمار می رود.ژنرال با هدایت استقلال اهواز،استقلال تهران ،مس کرمان، سپاهان اصفهان،تراکتورسازی تبریز ۵ قهرمانی و ۲ نایب قهرمانی را به دست آورده و هرچند از مقبولیت بالایی در بین مسئولان باشگاه برخوردار است، اما به دلیل نحوه جدایی از تراکتور در پایان لیگ یازدهم از حمایت سکونشینان ورزشگاه یادگار امام بهره نمی برد.
محمودی: خطیبی بهترین گزینه برای هدایت تراکتور است / تونی فهمید به بن بست رسیده است
کاظم محمودی، مربی سابق تیم تراکتورسازی به خبرنگار ما در مورد تونی اظهار کرد: تونی مربی خوبی بوده و دراین سالها عملکرد ضعیفی نداشته است اما باید پذیرفت امسال نتیجه قابل قبولی کسب نکرده است.
وی درادامه افزود: در سال های گذشته تیم را مربیانی چون جلالی، خطیبی بسته بودند اما امسال خود تونی تیم را بست و چون فهمید نمی تواند موفق شود از تیم کناره گرفت و به بن بست رسیده بود.
محمودی عنوان کرد: به نظر من مربی جدید تراکتور باید دو فاکتور ویژه داشته باشد که می توان به موفقیت تراکتور و اینکه اذهان عمومی وی رابپذیرند و مقبول هواداران باشند اشاره کرد .
مربی سابق تراکتور سازی در خصوص اینکه از بین گزینه های سرمربیگری کدام یک به سود تراکتور خواهند بود گفت: به نظرمن ازبین گزینه ها خطیبی از همه شانس بیشتری دارد، زیرا هم بومی است و اینکه هوداران وی را قبول داشته و باتوجه به نترس بودن وارایه بازی تهاجمی می توند تبریزی ها راباتراکتور آشتی دهد .
وی در پایان یادآور شد: امیدوارم هرکسی که سکان هدایت تیم را به عهده می گیرد تراکتور را به موفقیت برساند .
استاداسدی: خطیبی ناجی تراکتور می شود
علی استاد اسدی نیز اظهار کرد: به نظر من رفتن تونی به موقع صورت پذیرفت و فرقی نمی کند چه کسی مربی تراکتور شود مهم شادی هواداران است .
وی درادامه افزود: خطیبی ناجی تراکتور سازی می شود زیرا بازی تهاجمی را در دستور کار دارد
استاد اسدی یادآور شد: امیدوارم هرکسی که سکان هدایت را برعهده میگیرد موفقیت تراکتور را تضمین کند .
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال دیدگاه